Mazda hodlá pokračovat ve vývoji svých rotačnch motorů. Ukazuje to plán na nahrazení modelu RX-8 novou generací kupé RX-7.
Uznávané kupé RX-7 v roce 2002 skončilo, aby mohlo být nahrazeno něčím trochu méně ortodoxním, Mazdou RX-8. Ta je trochu zvláštní, nabídne totiž posezení čtyřem osobám a ačkoliv má jen dvoje opravdové dveře, po jejich otevření je možné otevřít navíc ještě takové "polodveře" pro zadní cestující.
Mazda ale pravděpodobně není s RX-8 spokojena. Proto by se v příštím roce nebo v roce 2011 měla vrátit Mazda RX-7. Tedy klasické kupé vybavené rotačním motorem Wankel.
Wankelův motor je specialitou Mazdy již delší dobu a napjatě očekáváme, jakou variaci Mazda v novince použije. Mluví se totiž o Wankelu 1,6 o výkonu 350 koní. V současné době produkuje 1,3 výkon 230 koní. Nenechte se udivit, vysoký výkon na jednotku objemu je typickým znakem rotačních motorů.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?