Volkswagen pripravil pre američanov vzhľadovo športové náčinie, avšak pre európana s troch nelogickou alternatívou pod kapotou. Špeciálnu sériu VW Jetta TDI Cup Street Edition totiž poháňa vznetový agregát 2,0 TDI s maximálnym výkonom 140 konských síl.
Nemecký Volkswagen sa svojimi legendárnymi turbodieselami TDI snaží zaujať aj za „veľkou mlákou“. Napriek tomu, že američania sú zvyknutý na veľkoobjemové benzínové agregáty, niektorí z nich konečne začali pozitívne vnímať prítomnosť úsporných naftových agregátov. Volkswagen sa preto snaží zabojovať známym sedanom Jetta v špeciálnej sérii TDI Cup Street Edition so známym agregátom 2,0 TDI, ktorý je primárne určený pre americký trh.
Seriál pretekov Volkswagen Jetta TDI v USA sa okrem iného snaží dostať do povedomia ľudí vznetové agregáty. Práve od vozidiel jazdiacich v týchto závodoch je odvodený vzhľad špeciálnej série Volkswagenu Jetta TDI Cup Street Edition.
Oproti civilnejším sedanom sa „špeciálna“ Jetta líši novým športovejším predným nárazníkom s mohutnými otvormi pre prívod nasávaného vzduchu, 18-palcovým zliatinovými diskami, nástavcami prahov, v interiéri budú prítomné športové sedadlá spolu s koženým športovým multifunkčným volantom.
Posilnený je aj brzdový systém s väčšími brzdovými kotúčmi, úpravcovia si neodpustili červené lakovanie brzdových strmeňov. Pritvrdený bude aj podvozok, ktorý vychádza zo športového nastavenia Jetty GLI s benzínovým 200-koňovým dvojlitrom .
Športový vzhľad exteriéru a interiéru vzbudzuje dojem výkonného agregátu pod kapotou. Európania by zrejme ostali sklamaní, športovému vzhľadu totiž nesekunduje žiaden „divoch“ pod kapotou. Pod ňou sa nachádza vznetový agregát 2,0 TDI so štandardným výkonom 103 kW/140 k a krútiacim momentom 320 Nm. K dispozícii bude manuálna šesťstupňová prevodovka, obľúbenejšia bude zrejme verzia s dvojspojkovou automatickou prevodovkou DSG.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.