Volkswagen pripravil pre američanov vzhľadovo športové náčinie, avšak pre európana s troch nelogickou alternatívou pod kapotou. Špeciálnu sériu VW Jetta TDI Cup Street Edition totiž poháňa vznetový agregát 2,0 TDI s maximálnym výkonom 140 konských síl.
Nemecký Volkswagen sa svojimi legendárnymi turbodieselami TDI snaží zaujať aj za „veľkou mlákou“. Napriek tomu, že američania sú zvyknutý na veľkoobjemové benzínové agregáty, niektorí z nich konečne začali pozitívne vnímať prítomnosť úsporných naftových agregátov. Volkswagen sa preto snaží zabojovať známym sedanom Jetta v špeciálnej sérii TDI Cup Street Edition so známym agregátom 2,0 TDI, ktorý je primárne určený pre americký trh.
Seriál pretekov Volkswagen Jetta TDI v USA sa okrem iného snaží dostať do povedomia ľudí vznetové agregáty. Práve od vozidiel jazdiacich v týchto závodoch je odvodený vzhľad špeciálnej série Volkswagenu Jetta TDI Cup Street Edition.
Oproti civilnejším sedanom sa „špeciálna“ Jetta líši novým športovejším predným nárazníkom s mohutnými otvormi pre prívod nasávaného vzduchu, 18-palcovým zliatinovými diskami, nástavcami prahov, v interiéri budú prítomné športové sedadlá spolu s koženým športovým multifunkčným volantom.
Posilnený je aj brzdový systém s väčšími brzdovými kotúčmi, úpravcovia si neodpustili červené lakovanie brzdových strmeňov. Pritvrdený bude aj podvozok, ktorý vychádza zo športového nastavenia Jetty GLI s benzínovým 200-koňovým dvojlitrom .
Športový vzhľad exteriéru a interiéru vzbudzuje dojem výkonného agregátu pod kapotou. Európania by zrejme ostali sklamaní, športovému vzhľadu totiž nesekunduje žiaden „divoch“ pod kapotou. Pod ňou sa nachádza vznetový agregát 2,0 TDI so štandardným výkonom 103 kW/140 k a krútiacim momentom 320 Nm. K dispozícii bude manuálna šesťstupňová prevodovka, obľúbenejšia bude zrejme verzia s dvojspojkovou automatickou prevodovkou DSG.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?