Spyker předložil koncernu General Motors další nabídku na odkup problémové automobilky Saab. Sága tohoto dlouhého prodeje tak ještě nekončí.
Přestože General Motors v pátek vydalo prohlášení, podle kterého je celý prodej zmařen a Saab bude postupně utlumen, nechalo si i skulinku, podle které je i nadále ochoten firmu odprodat, nové zájemce už ale shánět nebude.
Spyker v novém návrhu upravil jedenáct nejspornějších bodů, kvůli kterým jednání zkrachovalo.
Spyker je ze třetinové části vlastněn ruským magnátem Vladimirem Antonovem, očekává se, že pro koupi Saabu by firmě nezbylo nic jiného, než odprodat další část akcií.
Spyker si od koupi Saabu slibuje přístup k moderním technologiím a především k docela rozsáhlé dealerské a distribuční síti. Saab dnes zaměstnává na tři a půl tisíce lidí, jeho prodeje byly ale značně zasaženy letošním rokem, kdy prodeje poklesly na polovinu. Saab navíc posledních 20 let nevykázal zisk.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?