Toyota iQ alias Aston Martin Cygnet. Úlet slavné britské automobilky s malým městským autem se pomalu blíží, máme další fotky.
Aston Martinu se Toyota iQ zalíbila natolik, že se pokusí ji přestavět na luxusní vůz. To je známo již delší dobu, nyní tu konečně máme finální výsledek, zatím jen koncept Cygnet.
Ten bude nabízen zákazníkům Astonu jako bonbónek do sbírky, popřípadě pro manželku. Pro městské jízdy bude jistě vhodnější než velké Astony.
Zatím automobilka nezveřejnila žádné technické detaily, vzhledem k pověsti sportovní značky se dá očekávat menší navýšení výkonu motoru, popřípadě poupravení podvozku.
Zatím je jasné jen to, že změn se dočká interiér, bude obložen ušlechtilými materiály, i exteriér, který dostane znaky typické pro Astony.
Nebude to ale dlouho trvat a možná mu vyroste slušná konkurence, Mini totiž vyvíjí speciální edici pro Rolls Royce.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.