Americká automobilka General Motors (GM) se rozhodla prodat svoji švédskou divizi Saab jako celek. Favoritem je nizozemský výrobce luxusních automobilů Spyker, informovala v pondělí agentura Bloomberg.
Spyker a GM dohadovaly detaily transakce během víkendu v Curychu, uvedly dva zdroje, které si vzhledem k tajné povaze jednání nepřály být jmenovány. Vedle toho se GM dohodlo s čínskou automobilkou Beijing Automotive Industry (BAIC) na prodeji technologií na výrobu starších modelů 9-3 a 9-5.
BAIC v pondělí oznámil, že od Saabu koupil duševní vlastnictví na výrobu modelů 9-5 a 9-3 včetně některých výrobních zařízení. Část techniky na výrobu svých starších modelů 9-5 prodal Saab BAICu už začátkem prosince.
Spyker se o Saab uchází společně s firmou svého většinového vlastníka, ruského miliardáře Alexandera Antonova RMC Convers Group. Spyker je malý a ztrátový podnik s pouhými 100 zaměstnanci, který podle agentury Reuters nikdy nevykázal zisk. Loni vyrobil 42 vozů, jejich cena se pohybuje od 200 tisíc eur výše.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?