Americká automobilka General Motors (GM) se rozhodla prodat svoji švédskou divizi Saab jako celek. Favoritem je nizozemský výrobce luxusních automobilů Spyker, informovala v pondělí agentura Bloomberg.
Spyker a GM dohadovaly detaily transakce během víkendu v Curychu, uvedly dva zdroje, které si vzhledem k tajné povaze jednání nepřály být jmenovány. Vedle toho se GM dohodlo s čínskou automobilkou Beijing Automotive Industry (BAIC) na prodeji technologií na výrobu starších modelů 9-3 a 9-5.
BAIC v pondělí oznámil, že od Saabu koupil duševní vlastnictví na výrobu modelů 9-5 a 9-3 včetně některých výrobních zařízení. Část techniky na výrobu svých starších modelů 9-5 prodal Saab BAICu už začátkem prosince.
Spyker se o Saab uchází společně s firmou svého většinového vlastníka, ruského miliardáře Alexandera Antonova RMC Convers Group. Spyker je malý a ztrátový podnik s pouhými 100 zaměstnanci, který podle agentury Reuters nikdy nevykázal zisk. Loni vyrobil 42 vozů, jejich cena se pohybuje od 200 tisíc eur výše.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?