Čínská společnost BAIC se vyhradila sumu 2,1 miliardy dolarů, v přepočtu přibližně 35 miliard korun. Informovala o tom agentura Reuters.
Suma 2,1 miliardy dolarů je velmi podezřelá z toho důvodu, že šlo o cenu, kterou měli složit původní zájemci o Saab.
Tehdy měl jednu miliardu dodat Koenigsegg, Evropská investiční banka měla poskytnout půjčku 0,615 miliardy a další 0,4 miliardy měl dodat BAIC prostřednictvím zakoupení malého podílu v Koenigseggu.
Pokud se informace Reuters ukáže jako pravá, bude to pro čínskou společnost příjemný dáreček pod stromeček.
Asie v poslední době skupuje různé evropské automobilky. V poslední době koupila automobilka Tata společnosti Land Rover a Jaguar, o severského rivala Saabu, o Volvo, má zase velký zájem automobilka Geely.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?