Cadillac dnes konečně představil kupé odvozené od sedanu CTS. Nejmenší z rodiny CTS bude hrát na sportovní notu.
Cadillac představil své kupé CTS již v roce 2008 jako koncept, do prodejů ale tato novinka půjde v roce 2010 jako vůz pro modelový rok 2011.
Technologicky i designově vychází ze sedanu CTS, což samozřejmě není žádné překvapení. Oproti němu je sportovněji naladěn, jak se na kupé sluší a patří.
Zatím jediný agregát bude mít objem 3,6 litru a výkon 304 koní. jeho výkon je směřován na zadní kola, v případě potřeby je možné si připlatit a poslat výkon navíc i na přední nápravu. Převodovka má šest stupňů a může být manuální i automatická.
Světu se novinka poprvé ukáže v poněkud vzdáleném Los Angeles a do prodejen se poté dostane do půl roku. Zda i v Evropě, nevíme.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?