Automobilka Porsche oznámila ztrátu před zdaněním 4,4 miliardy eur. Na vině je prý podíl firmy ve Volkswagenu, informoval v noci na pátek americký deník The Wall Street Journal.
Porsche oznámil, že za ztrátami stojí odpisy za hotově vyplacené opce za akcie Volkswagen (VW). Hotově vyplacené opce jsou finanční nástroje, kde vlastník po uplatnění opce nedostane samu akcii, ale rozdíl mezi hotovostní cenou akcie a cenou, kterou opce měla, když byla uplatněna.
Porsche za účetní rok končící v červenci vykázal čistý zisk 8,23 milionu eur, a to díky miliardové rezervě z výnosů. Díky ní bude moci vyplatit symbolickou dividendu 0,05 eura za přednostní akcii a 0,04 eura za kmenovou akcii.
Nepovedený pokus získat 75procentní podíl mnohem většího konkurenta, a získat tak plnou kontrolu nad VW, se automobilce letos vymstil. Porsche bylo v podstatě donuceno začít jednat o společném podniku pod vedením VW. Porsche následně prodal velké množství opcí Kataru, který se tak stane třetím největším vlastníkem akcií ve společném podniku. Největším vlastníkem zůstane rodina Porsche a německé spolkové zemi Dolní Sasko.
Následkem nevydařené transakce s VW odešel z Porsche výkonný ředitel Wendelin Wiedeking a finační ředitel Holger Haerter. Výroba žádaného sportovního vozu Porsche teď přejde pod aktivity automobilky Volkswagen. Z legendárního vozu se tak stane desátá značka vyráběná pod křídly VW, podobně jako je Audi či Škoda.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.