Automobilka Porsche oznámila ztrátu před zdaněním 4,4 miliardy eur. Na vině je prý podíl firmy ve Volkswagenu, informoval v noci na pátek americký deník The Wall Street Journal.
Porsche oznámil, že za ztrátami stojí odpisy za hotově vyplacené opce za akcie Volkswagen (VW). Hotově vyplacené opce jsou finanční nástroje, kde vlastník po uplatnění opce nedostane samu akcii, ale rozdíl mezi hotovostní cenou akcie a cenou, kterou opce měla, když byla uplatněna.
Porsche za účetní rok končící v červenci vykázal čistý zisk 8,23 milionu eur, a to díky miliardové rezervě z výnosů. Díky ní bude moci vyplatit symbolickou dividendu 0,05 eura za přednostní akcii a 0,04 eura za kmenovou akcii.
Nepovedený pokus získat 75procentní podíl mnohem většího konkurenta, a získat tak plnou kontrolu nad VW, se automobilce letos vymstil. Porsche bylo v podstatě donuceno začít jednat o společném podniku pod vedením VW. Porsche následně prodal velké množství opcí Kataru, který se tak stane třetím největším vlastníkem akcií ve společném podniku. Největším vlastníkem zůstane rodina Porsche a německé spolkové zemi Dolní Sasko.
Následkem nevydařené transakce s VW odešel z Porsche výkonný ředitel Wendelin Wiedeking a finační ředitel Holger Haerter. Výroba žádaného sportovního vozu Porsche teď přejde pod aktivity automobilky Volkswagen. Z legendárního vozu se tak stane desátá značka vyráběná pod křídly VW, podobně jako je Audi či Škoda.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?