Alfa Romeo již představila menší model MiTo, který nahradí Alfu 147 zespodu. Teď představujeme náhradu shora - model Milano.
Automobilka zatím nezveřejnila žádnou fotografii, zato ale máme baterii informací, takže pojďme na to.
Alfa Romeo Milano bude od úplného počátku v prodeji se šesticí motorů, přičemž všechny budou přeplňované a poměr benzínů a dieselů bude vyrovnaný.
Základem bude 1,4 Turbo o výkonu 120 koní se spotřebou 6,1 litru na 100 kilometrů. Ještě o čtyři desetinky nižší spotřebu bude mít stosedmdesátikoňový 1,4 MultiAir Turbo. Vrcholem bude 1,8 o výkonu 233 koní. I zde je přeplňování samozřejmostí.
Diesely budou mít objem 1,6 a dva litry. Menší motor bude mít výkon 105 koní a spotřeba se jen o tři desetinky přehoupne přes 4 litry, silnější motory budou dvoulitry o výkonu 140 a 170 koní, se spotřebou 4,7, resp. 4,8 litru na 100 kilometrů.
Samozřejmostí bude příplatkový diferenciál Q2, přepínač DNA a další vychytávky pro sportovní jízdu.
Představení je naplánováno na březen roku 2010.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?