Z automobilového průmyslu v Česku odešlo za první pololetí 2009 téměř deset procent zaměstnanců, na konci června jich zaměstnával přes 116 tisíc. Ve středu o tom na konferenci v Brně hovořil prezident Sdružení automobilového průmyslu (SAP) Martin Jahn.
Zatímco v roce 2008 členské firmy SAP zaměstnávaly 128 734 lidí, v polovině roku 2009 jich bylo 116 462, zhruba o 9,5 procenta méně. „Další výraznější snižování počtu zaměstnanců se ale zatím neočekává,“ sdělil Jahn.
Propad tržeb firem v automobilovém průmyslu v roce 2009 by měl podle něj dosáhnout zhruba 10 až 15 procent. To by byl lepší výsledek – původně automobilové firmy očekávaly propad tržeb o 25 až 30 procent. Podle Jahna zafungovalo spuštění šrotovného v některých evropských zemích, především v Německu. „Značné dopady lze však očekávat u výrobců nákladních vozů, přívěsů a návěsů,“ upozornil Jahn.
I přes krizi by se počet vyrobených vozů v Česku mohl letos proti loňsku zvýšit. V roce 2008 tuzemské automobilky vyrobily přes 970 000 kusů, letos by to mohlo být o 3,2 procenta více. A to i díky spuštění výroby automobilky Hyundai v Nošovicích a plné produkce v TPCA.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.