Je tomu 40 let ode dne, kdy se na trhu objevil první Datsun 240Z. Malý, lehký a poměrně levný sporťák s dobrými jízdními výkony, to bylo něco, na to Amerika čekala.
Model vyrobený exkluzivně k tomuto výročí bude technicky shodný s klasickou 370Z, nicméně detaily ho dokonale odliší od sériového prachu.
Speciální lak dodá potřebný šarm, zatímco tmavá, 19palcová kola zase sportovní dravost.
Červeně vybarvené třmeny kotoučových brzd dokonale prosvitnou pod pětipalcovými koly a jistotu náhodnému pozorovateli dodají znáčky připomínající slavné výročí.
No, mohlo to tedy být o něco speciálnější, nemyslíte?
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?