Lee Noble je zakladatelem stejnojmenné a dnes už docela známé automobilky vyrábějící sporťáky. Co když má ale zakladatel jiné plány?
Lee Noble není podepsán jen pod automobily s jeho vlastním jménem. ale účastnil se vývoje například Ultimy GTR, jednoho z nejrychlejších vozů planety.
Noble svoji automobilku nedávno prodal. Chce se prý věnovat jiným projektům, v autech ale i nadále zůstane. Chce se prý použit z předchozích chyb a začít se vším trochu jinak.
Proto hodlá vyrábět jiné supersporty. Jejich výroba by prý měla být jen opravdu malá, Noble mluví o maximálně sto kusech ročně.
Mělo by jít o lehké vozy s hmotností do 1,2 tuny a výkonem od 400 do 650 koní. Také jejich cena by neměla být nijak závratná, i v nejvyšší konfiguraci by se měla vejít do sta tisíc liber, tedy asi 2,8 milionu korun.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?