Na třech desítkách míst na horských silnicích v Královéhradeckém kraji se řidiči mohou setkat s novými značkami „Zimní výbava“. Od 1. listopadu nebudou moci motoristé na tyto úseky vyrazit bez zimních pneumatik či řetězů.
"Jde především o příjezdové silnice II. a III. třídy v Krkonoších a Orlických horách. Pokud řidiči od začátku listopadu použijí takto označenou silnici bez zimní výbavy, hrozí jim pokuta v blokovém řízení až dva tisíce korun (ve správním řízení 1500 korun až 2500 korun) a zapsání jednoho bodu v registru řidičů," řekl mluvčí kraje Imrich Dioszegi.
U automobilů do 3,5 tuny musí být u zimních pneumatik hloubka dezénu hlavních drážek nebo zářezů nejméně čtyři milimetry na všech kolech. U vozidel nad 3,5 tuny pak hloubka drážek musí být nejméně šest milimetrů na všech hnacích kolech. Použití zimních pneumatik může být nahrazeno použitím sněhových řetězů.
Místa, na kterých jsou dopravní značky umístěny, jsou vybrána tak, aby v jejich blízkosti motoristé mohli najít vhodné místo pro případné nasazení řetězů a neblokovali dopravu. Povinnost používat na výše uvedených vybraných úsecích zimní výbavu mají řidiči do konce března. Platnost dopravní značky „Zimní výbava“ může být odlišně upravena od obecné úpravy dodatkovou tabulkou umístěnou pod touto značkou. Mapku s místy, kde se řidiči mohou setkat s úseky s povinnou zimní výbavou, lze nalézt na odkazu Správy a údržby silnic (SÚS) Královéhradeckého kraje http://www.sushk.cz/aktuality/zimni-vybava/.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.