Poté co se slavná karosárna Bertone dostala do velkých potíží, bude již tento týden pravděpodobně pod pevnou rukou Fiatu.
Fiat si akvizicí Bertone alespoň trochu spraví náladu po neuskutečněné koupi podílu v Opelu, po kterém pravděpodobně velmi toužil.
Fiat před pár měsíci vyhrál dražbu a napůl zkrachovalou karosárnu může koupit. Do firmy chce během příštích tří let investovat 150 milionů eur, tedy tři a řti čtvrtě miliard korun.
Bertone pravděpodobně využije spojenectví Fiatu s Chryslerem a stane se jakousi základnou pro útok na evropské trhy. V jeho dílnách by se mohl vyrábět například nástupce Chrysleru 300C určený pro Evropu.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.