Volkswagen Golf se poměrně brzy chystá do své sedmé generace. Ačkoliv ta šestá je na trhu jen chvíli, nebude mít zrovna dlouhého trvání.
Volkswagen pustil do světa video, které popisuje práci na novém konceptu superúsporného vozu L1. Jen si nikdo nevšiml, že opodál se pracuje i na novém Golfu sedmé generace.
Na videu, které je níže, v čase 4:35 vzadu v pozadí stojí rozpracovaný nový Golf. I nepříliš kvalitní obrázek ukazuje, že budoucí model nižší střední třídy bude mít ostřeji řezanou příď než dosud.
O tom, že současný Golf šesté generace nebude mít příliš dlouhého trvání, se mluvilo už v době jeho představení. Jde totiž v podstatě jen o velký facelift páté generace tohoto modelu.
Já jen na závěr poznamenám, že cesta z designového studia na trh většinou trvá kolem dvou až tří let, v závislosti na tom, jak náročný vývoj nových technologií v automobilce plánují.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?