Volkswagen Golf se poměrně brzy chystá do své sedmé generace. Ačkoliv ta šestá je na trhu jen chvíli, nebude mít zrovna dlouhého trvání.
Volkswagen pustil do světa video, které popisuje práci na novém konceptu superúsporného vozu L1. Jen si nikdo nevšiml, že opodál se pracuje i na novém Golfu sedmé generace.
Na videu, které je níže, v čase 4:35 vzadu v pozadí stojí rozpracovaný nový Golf. I nepříliš kvalitní obrázek ukazuje, že budoucí model nižší střední třídy bude mít ostřeji řezanou příď než dosud.
O tom, že současný Golf šesté generace nebude mít příliš dlouhého trvání, se mluvilo už v době jeho představení. Jde totiž v podstatě jen o velký facelift páté generace tohoto modelu.
Já jen na závěr poznamenám, že cesta z designového studia na trh většinou trvá kolem dvou až tří let, v závislosti na tom, jak náročný vývoj nových technologií v automobilce plánují.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.