Mercedes provede menší změny ve svém výrobním programu CLC, tedy nejmenšího kupé odvozeného od třídy C.
Mercedes CLC se podle německého tisku přesune z továrny v Brazílii do německé továrny Bremen, kde i dnes probíhá část výroby tohoto vozu. Vzniknou zde nová pracovní místa.
Továrna v Brazílii ale zkrátka nepřijde. Přinejmenším kvůli tomu, že brazilská vláda dala německému investorovi na stavbu investiční pobídku, kterou by Mercedes musel jinak vrátit. Co se zde bude dál vyrábět, zatím nevíme, nicméně výrobu je zde pod hrozbou sankcí nutné udržet alespoň do roku 2016.
Mimo to si model CLC obdude menší facelift, podobně jako větší bratříček, sedan. Změna, která přijde na jaře 2011 ale pravděpodobně nebude příliš viditelná.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.