Volvo C30 BEV - do třetice všeho elektrického

ar7, 19. září 2009, 10:52 Google+

Švédové nás poslední dobou zásobují jednou novinkou za druhou a jen model C30 dostává během čtrnácti dnů už svou třetí tvář.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
C30 BEV

C30 BEV | foto: Volvo

Sdílejte článek

Po faceliftu, o kterém jsme psali na tomto místě, i ostřejší verzi v R-Designu, o níž jste si mohli přečíst zde, přichází Volvo C30 ze zcela jiného soudku – jako koncept plug-in elektromobilu. Na jedno nabití dokáže prý ujet až 150 km.

Dobíjení lithium-iontových akumulátorů trvá z evropské zásuvky 230V asi osm hodin. Hodně práce bylo přitom věnováno jejich umístění. Jak už je u Volva zvykem, hlavní roli hrála bezpečnost. Proto bylo rozhodnuto o rozložení jejich instalace na místo běžné nádrže na palivo a pod středový tunel. Tedy prostory, které jsou z hlediska nehod relativně nejbezpečnější.

Samotný elektromotor je pak umístěn tam, kde u běžných aut najdeme spalovací agregát, tedy pod kapotou. Auto díky němu zrychlí na stovku za méně než 11 sekund a dosáhne maximální rychlosti 130 km/h. Dojezd na plně nabité baterie o kapacitě 24 kWh by pak měl činit asi 150 km, což je podle Volva mnohem více, než ujede každý den 90% evropských řidičů.

Na Volvo C30 BEV si ale prozatím musíme nechat zajít chuť. Jako první se totiž na trhu objeví plug-in hybridy kombinující spalovací motor a elektromotor. Volvo předpokládá jejich uvedení v roce 2012.

Vytisknout

Diskuze: Volvo C30 BEV - do třetice všeho elektrického

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

407 Coupe

Peugeot 407 Coupé s novým motorem 3.0 V6 HDi

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud