Švédové nás poslední dobou zásobují jednou novinkou za druhou a jen model C30 dostává během čtrnácti dnů už svou třetí tvář.
Po faceliftu, o kterém jsme psali na tomto místě, i ostřejší verzi v R-Designu, o níž jste si mohli přečíst zde, přichází Volvo C30 ze zcela jiného soudku – jako koncept plug-in elektromobilu. Na jedno nabití dokáže prý ujet až 150 km.Dobíjení lithium-iontových akumulátorů trvá z evropské zásuvky 230V asi osm hodin. Hodně práce bylo přitom věnováno jejich umístění. Jak už je u Volva zvykem, hlavní roli hrála bezpečnost. Proto bylo rozhodnuto o rozložení jejich instalace na místo běžné nádrže na palivo a pod středový tunel. Tedy prostory, které jsou z hlediska nehod relativně nejbezpečnější.Samotný elektromotor je pak umístěn tam, kde u běžných aut najdeme spalovací agregát, tedy pod kapotou. Auto díky němu zrychlí na stovku za méně než 11 sekund a dosáhne maximální rychlosti 130 km/h. Dojezd na plně nabité baterie o kapacitě 24 kWh by pak měl činit asi 150 km, což je podle Volva mnohem více, než ujede každý den 90% evropských řidičů.Na Volvo C30 BEV si ale prozatím musíme nechat zajít chuť. Jako první se totiž na trhu objeví plug-in hybridy kombinující spalovací motor a elektromotor. Volvo předpokládá jejich uvedení v roce 2012.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?