I Kia už musela přistoupit na hybridní bláznění. Na jejím stánku ve Frankfurtu proto návštěvník najde dva nové hybridy, rodinný cee'd a SUV Sorento. Oba jsou čerstvě po faceliftu.
Oba nově hybridní modely v poslední době ukázaly své nové, facliftované tváře.
Menší Kia cee'd je vybavena známým čtyřválcem o objemu 1,6 litru. K tomu se v případě potřeby výkonu přidává i elektromotor o výkonu 20 koní, který živí sada baterií využívajících technologie Li-Pol. Ty jsou umístěny v kufru.
Výkon je na přední kola přenášen přes bezestupňovou převodovku CVT a zrychlení z klidu na stovku trvá šetřílkovi necelých 12 sekund. Produkce oxidu uhličitého se o čtyři gramy dostala pod magickou hranici sta gramů na ujetý kilometr.
Také Sorento se bude tvářit úsporně. Její turbodiesel bude mít také objem 1,6 litru, bude mu ale sekundovat silnější elektromotor, čtyřicetikoňový. Soustava je napojena na dvouspojkovou převodovku typu DSG a emise CO2 mají pěknou hodnotu 119 g/km.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.