I Kia už musela přistoupit na hybridní bláznění. Na jejím stánku ve Frankfurtu proto návštěvník najde dva nové hybridy, rodinný cee'd a SUV Sorento. Oba jsou čerstvě po faceliftu.
Oba nově hybridní modely v poslední době ukázaly své nové, facliftované tváře.
Menší Kia cee'd je vybavena známým čtyřválcem o objemu 1,6 litru. K tomu se v případě potřeby výkonu přidává i elektromotor o výkonu 20 koní, který živí sada baterií využívajících technologie Li-Pol. Ty jsou umístěny v kufru.
Výkon je na přední kola přenášen přes bezestupňovou převodovku CVT a zrychlení z klidu na stovku trvá šetřílkovi necelých 12 sekund. Produkce oxidu uhličitého se o čtyři gramy dostala pod magickou hranici sta gramů na ujetý kilometr.
Také Sorento se bude tvářit úsporně. Její turbodiesel bude mít také objem 1,6 litru, bude mu ale sekundovat silnější elektromotor, čtyřicetikoňový. Soustava je napojena na dvouspojkovou převodovku typu DSG a emise CO2 mají pěknou hodnotu 119 g/km.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?