Na autosalon ve Frankfurtu nad Mohanem se dostavila i Kia se svoji novinkou, MPV Venga. Pro nás je její úspěch zvláště důležitý, bude se totiž vyrábět v Nošovicích.
Ovšem místem výroby výhody této novinky ani zdaleka nekončí. Základní designové rysy jsme již měli možnost vidět na prvních snímcích, nyní tu máme i oficiální údaje.
Novinka je velmi kompaktní, na délku měří jen o málo více než Fabia, 4 metry a 6 centimetrů. Co je ale nevídané, vnitřní prostor zvětší obří rozvor, který má hodnotu 262 cm, to nemá ani Octavia.
Venga má zaujmout především praktičností a prostorností, ostatně od toho tu MPV jsou. Proto jistě nepřekvapí, že zadní sedadla se dají sklopit tak, aby vytvořila spolu s kufrem rovnou podlahu. Ačkoliv je to trochu trik, podlaha kufru je zvýšená a pod ní se nachází několik dalších menších schránek.
Kdo má rád slunce, jistě si připlatí za prosklenou střechu podél celého interiéru.
Pod kapotou najdeme spíše menší motory o objemech 1,4 - 1,6 litru a to jak benzínové tak i dieselové.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?