Na autosalon ve Frankfurtu nad Mohanem se dostavila i Kia se svoji novinkou, MPV Venga. Pro nás je její úspěch zvláště důležitý, bude se totiž vyrábět v Nošovicích.
Ovšem místem výroby výhody této novinky ani zdaleka nekončí. Základní designové rysy jsme již měli možnost vidět na prvních snímcích, nyní tu máme i oficiální údaje.
Novinka je velmi kompaktní, na délku měří jen o málo více než Fabia, 4 metry a 6 centimetrů. Co je ale nevídané, vnitřní prostor zvětší obří rozvor, který má hodnotu 262 cm, to nemá ani Octavia.
Venga má zaujmout především praktičností a prostorností, ostatně od toho tu MPV jsou. Proto jistě nepřekvapí, že zadní sedadla se dají sklopit tak, aby vytvořila spolu s kufrem rovnou podlahu. Ačkoliv je to trochu trik, podlaha kufru je zvýšená a pod ní se nachází několik dalších menších schránek.
Kdo má rád slunce, jistě si připlatí za prosklenou střechu podél celého interiéru.
Pod kapotou najdeme spíše menší motory o objemech 1,4 - 1,6 litru a to jak benzínové tak i dieselové.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?