Je tomu teprve několik let co Volkswagen začal ve velkém vyvíjet superúsporné vozy. Tehdy na to ještě nebyla doba dostatečně zralá,nyní už ale je. Dosvědčuje to reinkarnovaný Volkswagen L1
Ferdinand Piëch před sedmi lety absolvoval cestu z Wolfsbugru do Hamburku tehdy novým konceptem. Šlo o takzvané litrové auto, tedy vůz se spotřebou pod jeden litr na sto kilometrů. Tehdejší šéf Volkswagenu opravdu celou trasu ujel s takto nízkou spotřebou.
Vznikly tehdy i zajímavé třílitrové, tentokrát už sériové vozy. Volkswageny Lupo 3L ani stejně úsporné Audi A2 se přílišných prodejních úspěchů nedočkaly. Škoda, šlo o opravdu vizionářské vozy, jejich spotřeba byla dokonce o něco nižší než dnešní vozy s paketem Bluemotion.
Jak ale doba nazrává, zdá se, že koncept litrového auta nebyl žádným nesmyslem. Naopak. Proto dnes máme možnost vidět jeho o sedm let novější inkarnaci.
Ta již nemá tak fascinující spotřebu, protože nyní výrobce udává o čtyři desetiny litru vyšší spotřebu než tehdy. Každopádně kdo by nechtěl jezdit za 1,38 l/100 km?
Ve voze jsou použity moderní technologie. Pohon obstarává polovina z motoru 1,6 TDI, tedy dvouválec 0,8 TDI, jehož výkonu 37 koní pomáhá ještě elektromotor o polovičním výkonu. Ten svou energii získává z Li-Ion baterií. V rámci úspornosti zde najdeme dvouspojkovou převodovku DSG se sedmi stupni.
Díky nízké hmotnosti, jen 4 metráky, není tento vůz až takový slimák jak by se možná zdálo. Zrychlení na stovku absolvuje za 14,3 sekundy a maximální rychlost je nad dálničním limitem - 160 km/h. Za to může i velmi propracovaná aerodynamika.
A pozor, tento vůz není až tak vzdálen od sériové výroby. Na linkách bychom ho mohli vidět už za tři až čtyři roky.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?