Je tomu teprve několik let co Volkswagen začal ve velkém vyvíjet superúsporné vozy. Tehdy na to ještě nebyla doba dostatečně zralá,nyní už ale je. Dosvědčuje to reinkarnovaný Volkswagen L1
Ferdinand Piëch před sedmi lety absolvoval cestu z Wolfsbugru do Hamburku tehdy novým konceptem. Šlo o takzvané litrové auto, tedy vůz se spotřebou pod jeden litr na sto kilometrů. Tehdejší šéf Volkswagenu opravdu celou trasu ujel s takto nízkou spotřebou.
Vznikly tehdy i zajímavé třílitrové, tentokrát už sériové vozy. Volkswageny Lupo 3L ani stejně úsporné Audi A2 se přílišných prodejních úspěchů nedočkaly. Škoda, šlo o opravdu vizionářské vozy, jejich spotřeba byla dokonce o něco nižší než dnešní vozy s paketem Bluemotion.
Jak ale doba nazrává, zdá se, že koncept litrového auta nebyl žádným nesmyslem. Naopak. Proto dnes máme možnost vidět jeho o sedm let novější inkarnaci.
Ta již nemá tak fascinující spotřebu, protože nyní výrobce udává o čtyři desetiny litru vyšší spotřebu než tehdy. Každopádně kdo by nechtěl jezdit za 1,38 l/100 km?
Ve voze jsou použity moderní technologie. Pohon obstarává polovina z motoru 1,6 TDI, tedy dvouválec 0,8 TDI, jehož výkonu 37 koní pomáhá ještě elektromotor o polovičním výkonu. Ten svou energii získává z Li-Ion baterií. V rámci úspornosti zde najdeme dvouspojkovou převodovku DSG se sedmi stupni.
Díky nízké hmotnosti, jen 4 metráky, není tento vůz až takový slimák jak by se možná zdálo. Zrychlení na stovku absolvuje za 14,3 sekundy a maximální rychlost je nad dálničním limitem - 160 km/h. Za to může i velmi propracovaná aerodynamika.
A pozor, tento vůz není až tak vzdálen od sériové výroby. Na linkách bychom ho mohli vidět už za tři až čtyři roky.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?