Motorová paleta ruského malého hatchbacku Lada Kalina sa rozrastie o maloobjemový turbodiesel s objemom 1,4 litra, ktorý však nebol vyvinutý vo vlastnej réžii. Ruskému výrobcovi ho poskytol koncern PSA.
Ruská automobilová nádej, Lada Kalina čoskoro dostane pod kapotu okrem benzínového motora 1,4 16V s výkonom 90 koní aj nový turbodieselový agregát s objemom 1,4 litra. Tento motor však nepochádza z vlastných radov automobilky, ale požičia ho francúzsky Peugeot – ide o známy agregát 1,4 HDi s výkonom 68 konských síl, najvyšší krútiaci moment má hodnotu 150 Nm.
Lada Kalina s naftovým motorom 1,4 HDi sa bude ponúkať zrejme len na európskom trhu, kde bude plniť emisné normy Euro 4. Model s naftovým motorom pod kapotou bude oproti benzínovej verzii drahší zhruba o 1 500 Eur, naftová Kalina by sa do predaja mala dostať ešte v tomto roku.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?