Nejstarší model Škody, ale po Volkswagenu Sharan i celého koncernu Volkswagen, po čtrnácti letech výroby asi brzy skončí. Mohou za to neuspokojivé výsledky.
Škoda Octavia byla po vstupu Volkswagenu do Škody prvním zgruntu novým modelem a na trh přišla v roce 1996. Přežila i nástup druhé generace v roce 2004 a vyrábí se dodnes. Její prodeje se sice s nástupem nové generace propadly na méně než polovinu, nicméně sedmdesát tisíc vyrobených vozů ročně automobilce stačilo.
Od té doby prodeje dokonce ještě mírně rostly, krk jim ale zlomil až tento rok. Zatímco za rok 2008 atakovaly prodeje hranici osmdesáti tisíc kusů, prodeje za první rok naznačují, že jen s bídou bude překročena hranice 45 tisíc kusů. Propad se odehrál především na klíčových trzích.
Šéf marketingu, Reinhard Fleger, v odborářském časopise Škody uvedl, že očekává konec tohoto modelu na konci roku 2010.
V podobném datu by se měla ve Škodě začít vyrábět novinka, pravděpodobně malý vůz založený na studii Volkswagen Up!, která uvolněné místo po Octavii hravě nahradí.
Škoda v poslední době svoji Octavia zlevnila, jak jsme však zjistili, stále zůstává velmi drahá, Škoda zlevnila Octavii Tour o desítky tisíc, cena je nejníže v historii
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.