Nejstarší model Škody, ale po Volkswagenu Sharan i celého koncernu Volkswagen, po čtrnácti letech výroby asi brzy skončí. Mohou za to neuspokojivé výsledky.
Škoda Octavia byla po vstupu Volkswagenu do Škody prvním zgruntu novým modelem a na trh přišla v roce 1996. Přežila i nástup druhé generace v roce 2004 a vyrábí se dodnes. Její prodeje se sice s nástupem nové generace propadly na méně než polovinu, nicméně sedmdesát tisíc vyrobených vozů ročně automobilce stačilo.
Od té doby prodeje dokonce ještě mírně rostly, krk jim ale zlomil až tento rok. Zatímco za rok 2008 atakovaly prodeje hranici osmdesáti tisíc kusů, prodeje za první rok naznačují, že jen s bídou bude překročena hranice 45 tisíc kusů. Propad se odehrál především na klíčových trzích.
Šéf marketingu, Reinhard Fleger, v odborářském časopise Škody uvedl, že očekává konec tohoto modelu na konci roku 2010.
V podobném datu by se měla ve Škodě začít vyrábět novinka, pravděpodobně malý vůz založený na studii Volkswagen Up!, která uvolněné místo po Octavii hravě nahradí.
Škoda v poslední době svoji Octavia zlevnila, jak jsme však zjistili, stále zůstává velmi drahá, Škoda zlevnila Octavii Tour o desítky tisíc, cena je nejníže v historii
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?