Nejstarší model Škody, ale po Volkswagenu Sharan i celého koncernu Volkswagen, po čtrnácti letech výroby asi brzy skončí. Mohou za to neuspokojivé výsledky.
Škoda Octavia byla po vstupu Volkswagenu do Škody prvním zgruntu novým modelem a na trh přišla v roce 1996. Přežila i nástup druhé generace v roce 2004 a vyrábí se dodnes. Její prodeje se sice s nástupem nové generace propadly na méně než polovinu, nicméně sedmdesát tisíc vyrobených vozů ročně automobilce stačilo.
Od té doby prodeje dokonce ještě mírně rostly, krk jim ale zlomil až tento rok. Zatímco za rok 2008 atakovaly prodeje hranici osmdesáti tisíc kusů, prodeje za první rok naznačují, že jen s bídou bude překročena hranice 45 tisíc kusů. Propad se odehrál především na klíčových trzích.
Šéf marketingu, Reinhard Fleger, v odborářském časopise Škody uvedl, že očekává konec tohoto modelu na konci roku 2010.
V podobném datu by se měla ve Škodě začít vyrábět novinka, pravděpodobně malý vůz založený na studii Volkswagen Up!, která uvolněné místo po Octavii hravě nahradí.
Škoda v poslední době svoji Octavia zlevnila, jak jsme však zjistili, stále zůstává velmi drahá, Škoda zlevnila Octavii Tour o desítky tisíc, cena je nejníže v historii
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.