Hyundai na svém stánku ve Frankfurtu představí plno novinek. Mezi nimi bude i koncept ix-Metro, malý crossover pro městské cesty.
Novinka bude vozem ryze městským. Hyundai to sice ve své tiskovce neuvádí, ale svět očekává délku pod čtyři metry, čímž by se zařadila velikostně někam pod Fabii, v nabídce Hyundaie pod model i20. Z toho by mohlo vycházet označení ix-15 nebo ix-25.
Pohon bude hybridní a emise CO2 budou na hranici 80g/km. Podle všeho by pod kapotou měl být litrový motor, tříválec s vyspělou technologií.
Podle týchž zpráv by se mohl sériový model odvozený od Metra představit světu do dvou let.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?