Ne jednu, ale hned pětici novinek přiveze na konci září do Frankfurtu korejská Kia. Vedle mini MPV Venga to bude třeba modernizovaný cee’d nebo nové Sorento.
První, a z pohledu našince i nejočekávanější, premiéru si zde odbude malé MPV B segmentu pojmenované Venga. Vůz vzešel ze studie No.3 představené před půl rokem na ženevském autosalonu a jeho výroba odstartuje koncem roku v továrně Hyundai v moravských Nošovicích. Firma by s Vengou ráda zaútočila i na pozici domácí Škody Fabie, které hodlá konkurovat variabilitou, prostorností, podobnou cenou a hlavně sedmiletou zárukou.
Druhým téměř domácím autem bude na stánku Kii faceliftovaný cee’d. Ale kvůli němu rozhodně do Frankfurtu nejezděte. Počínaje včerejším dnem si totiž můžete nový cee’d prohlédnout i v dealerské síti Kia po celém Česku. Více v tiskové zprávě zde.
Třetí významnou událostí je prezentace nové generace SUV Sorento. To bude oproti předchozí verzi větší, ale díky výměně žebřinové rámové karoserie za samonosnou se Sorentu podařilo shodit celých 215 kg. A to už musí být někde znát. S jeho uvedením na český trh počítá Kia na přelomu října a listopadu.
Evropskou premiéru si ve Frankfurtu odbude model Forte, který se na starém kontinentu neprodává. Tento však bude poháněn motorem o objemu 1.6 litru spalující LPG a disponující výkonem 114 k. Jemu bude sekundovat 15 kW elektromotor a bezstupňová převodovka CVT. Spotřeba vozu díky tomu činí jen 5,6 l/100 km. Kia plánuje flotilu 36 těchto aut podrobit náročnému testovacímu programu prostřednictvím motoristických novinářů. Cílem je získat povědomí evropské veřejnosti o hybridech spalujících LPG.
A konečně poslední novinka budiž důkazem, že i Kia se chce svést na módní vlně zelené ekologie. Po všelijakých BlueMotionech, Greenlinech a Econeticách přichází korejský výrobce se značkou EcoDynamics. Čím se budou auta s tímhle znakem odlišovat, je nasnadě. Efektivnější aerodynamika, systém Stop/Start (ISG), prodloužené převody, ukazatel optimálního řazení nebo třeba pneumatiky s nízkým valivým odporem.
V budoucnosti bychom se dle vyjádření automobilky mohli dočkat i sériových hybridů či elektromobilů. Jako předzvěst zítřků plných volty a ampéry se do Frankfurtu chystá i předvedení hybridních verzí modelů cee’d a Sorento.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.