Ne jednu, ale hned pětici novinek přiveze na konci září do Frankfurtu korejská Kia. Vedle mini MPV Venga to bude třeba modernizovaný cee’d nebo nové Sorento.
První, a z pohledu našince i nejočekávanější, premiéru si zde odbude malé MPV B segmentu pojmenované Venga. Vůz vzešel ze studie No.3 představené před půl rokem na ženevském autosalonu a jeho výroba odstartuje koncem roku v továrně Hyundai v moravských Nošovicích. Firma by s Vengou ráda zaútočila i na pozici domácí Škody Fabie, které hodlá konkurovat variabilitou, prostorností, podobnou cenou a hlavně sedmiletou zárukou.
Druhým téměř domácím autem bude na stánku Kii faceliftovaný cee’d. Ale kvůli němu rozhodně do Frankfurtu nejezděte. Počínaje včerejším dnem si totiž můžete nový cee’d prohlédnout i v dealerské síti Kia po celém Česku. Více v tiskové zprávě zde.
Třetí významnou událostí je prezentace nové generace SUV Sorento. To bude oproti předchozí verzi větší, ale díky výměně žebřinové rámové karoserie za samonosnou se Sorentu podařilo shodit celých 215 kg. A to už musí být někde znát. S jeho uvedením na český trh počítá Kia na přelomu října a listopadu.
Evropskou premiéru si ve Frankfurtu odbude model Forte, který se na starém kontinentu neprodává. Tento však bude poháněn motorem o objemu 1.6 litru spalující LPG a disponující výkonem 114 k. Jemu bude sekundovat 15 kW elektromotor a bezstupňová převodovka CVT. Spotřeba vozu díky tomu činí jen 5,6 l/100 km. Kia plánuje flotilu 36 těchto aut podrobit náročnému testovacímu programu prostřednictvím motoristických novinářů. Cílem je získat povědomí evropské veřejnosti o hybridech spalujících LPG.
A konečně poslední novinka budiž důkazem, že i Kia se chce svést na módní vlně zelené ekologie. Po všelijakých BlueMotionech, Greenlinech a Econeticách přichází korejský výrobce se značkou EcoDynamics. Čím se budou auta s tímhle znakem odlišovat, je nasnadě. Efektivnější aerodynamika, systém Stop/Start (ISG), prodloužené převody, ukazatel optimálního řazení nebo třeba pneumatiky s nízkým valivým odporem.
V budoucnosti bychom se dle vyjádření automobilky mohli dočkat i sériových hybridů či elektromobilů. Jako předzvěst zítřků plných volty a ampéry se do Frankfurtu chystá i předvedení hybridních verzí modelů cee’d a Sorento.
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.