Ne jednu, ale hned pětici novinek přiveze na konci září do Frankfurtu korejská Kia. Vedle mini MPV Venga to bude třeba modernizovaný cee’d nebo nové Sorento.
První, a z pohledu našince i nejočekávanější, premiéru si zde odbude malé MPV B segmentu pojmenované Venga. Vůz vzešel ze studie No.3 představené před půl rokem na ženevském autosalonu a jeho výroba odstartuje koncem roku v továrně Hyundai v moravských Nošovicích. Firma by s Vengou ráda zaútočila i na pozici domácí Škody Fabie, které hodlá konkurovat variabilitou, prostorností, podobnou cenou a hlavně sedmiletou zárukou.
Druhým téměř domácím autem bude na stánku Kii faceliftovaný cee’d. Ale kvůli němu rozhodně do Frankfurtu nejezděte. Počínaje včerejším dnem si totiž můžete nový cee’d prohlédnout i v dealerské síti Kia po celém Česku. Více v tiskové zprávě zde.
Třetí významnou událostí je prezentace nové generace SUV Sorento. To bude oproti předchozí verzi větší, ale díky výměně žebřinové rámové karoserie za samonosnou se Sorentu podařilo shodit celých 215 kg. A to už musí být někde znát. S jeho uvedením na český trh počítá Kia na přelomu října a listopadu.
Evropskou premiéru si ve Frankfurtu odbude model Forte, který se na starém kontinentu neprodává. Tento však bude poháněn motorem o objemu 1.6 litru spalující LPG a disponující výkonem 114 k. Jemu bude sekundovat 15 kW elektromotor a bezstupňová převodovka CVT. Spotřeba vozu díky tomu činí jen 5,6 l/100 km. Kia plánuje flotilu 36 těchto aut podrobit náročnému testovacímu programu prostřednictvím motoristických novinářů. Cílem je získat povědomí evropské veřejnosti o hybridech spalujících LPG.
A konečně poslední novinka budiž důkazem, že i Kia se chce svést na módní vlně zelené ekologie. Po všelijakých BlueMotionech, Greenlinech a Econeticách přichází korejský výrobce se značkou EcoDynamics. Čím se budou auta s tímhle znakem odlišovat, je nasnadě. Efektivnější aerodynamika, systém Stop/Start (ISG), prodloužené převody, ukazatel optimálního řazení nebo třeba pneumatiky s nízkým valivým odporem.
V budoucnosti bychom se dle vyjádření automobilky mohli dočkat i sériových hybridů či elektromobilů. Jako předzvěst zítřků plných volty a ampéry se do Frankfurtu chystá i předvedení hybridních verzí modelů cee’d a Sorento.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.