Ne jednu, ale hned pětici novinek přiveze na konci září do Frankfurtu korejská Kia. Vedle mini MPV Venga to bude třeba modernizovaný cee’d nebo nové Sorento.
První, a z pohledu našince i nejočekávanější, premiéru si zde odbude malé MPV B segmentu pojmenované Venga. Vůz vzešel ze studie No.3 představené před půl rokem na ženevském autosalonu a jeho výroba odstartuje koncem roku v továrně Hyundai v moravských Nošovicích. Firma by s Vengou ráda zaútočila i na pozici domácí Škody Fabie, které hodlá konkurovat variabilitou, prostorností, podobnou cenou a hlavně sedmiletou zárukou.
Druhým téměř domácím autem bude na stánku Kii faceliftovaný cee’d. Ale kvůli němu rozhodně do Frankfurtu nejezděte. Počínaje včerejším dnem si totiž můžete nový cee’d prohlédnout i v dealerské síti Kia po celém Česku. Více v tiskové zprávě zde.
Třetí významnou událostí je prezentace nové generace SUV Sorento. To bude oproti předchozí verzi větší, ale díky výměně žebřinové rámové karoserie za samonosnou se Sorentu podařilo shodit celých 215 kg. A to už musí být někde znát. S jeho uvedením na český trh počítá Kia na přelomu října a listopadu.
Evropskou premiéru si ve Frankfurtu odbude model Forte, který se na starém kontinentu neprodává. Tento však bude poháněn motorem o objemu 1.6 litru spalující LPG a disponující výkonem 114 k. Jemu bude sekundovat 15 kW elektromotor a bezstupňová převodovka CVT. Spotřeba vozu díky tomu činí jen 5,6 l/100 km. Kia plánuje flotilu 36 těchto aut podrobit náročnému testovacímu programu prostřednictvím motoristických novinářů. Cílem je získat povědomí evropské veřejnosti o hybridech spalujících LPG.
A konečně poslední novinka budiž důkazem, že i Kia se chce svést na módní vlně zelené ekologie. Po všelijakých BlueMotionech, Greenlinech a Econeticách přichází korejský výrobce se značkou EcoDynamics. Čím se budou auta s tímhle znakem odlišovat, je nasnadě. Efektivnější aerodynamika, systém Stop/Start (ISG), prodloužené převody, ukazatel optimálního řazení nebo třeba pneumatiky s nízkým valivým odporem.
V budoucnosti bychom se dle vyjádření automobilky mohli dočkat i sériových hybridů či elektromobilů. Jako předzvěst zítřků plných volty a ampéry se do Frankfurtu chystá i předvedení hybridních verzí modelů cee’d a Sorento.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?