Mnichovská automobilka chce na domácí autoshow jasně dokázat, že pokud jde o technologický vývoj, patří na jedno z předních světových míst. A konceptem Vision EfficientDynamics má k tomu ty nejlepší předpoklady.
Z futuristicky vyhlížející 4,6 m dlouhé karoserie asi spousta lidí propadne pocitu déjá vu. Zezadu totiž studie připomíná neméně futuristický Citroën GT. Ladné batmanovské křivky jsou olakovány v barvách sportovní M divize. Uvnitř najdeme uspořádání 2+2 cestující, přičemž jediný pár dveří se otevírá nahoru. A v této třídě nepodstatný zavazadelník pojde 150 litrů.
To nejlepší se ale skrývá pod kapotou. Pohon konceptu má totiž na starosti vzadu uložený zbrusu nový vznětový tříválec o objemu 1,5 litru, který dokáže vyždímat 163 mnichovských plnokrevníků a slušný točivý moment 290 Nm. Mimochodem právě ten by se měl na trhu objevit už za dva roky v nové generaci BMW řady 1. Jemu sekunduje duo elektromotorů, které jsou umístěny nad přední a před zadní nápravou. Ten zadní disponuje pomocným výkonem 33 k, přední potom méně skromných 80 k s možností krátkodobého zvýšení až na 112 k.
Díky tomu dokáže Vision EfficientDynamics zrychlit na stovku za méně než 5 sekund. Průměrná spotřeba i přesto (nebo právě proto?) činí pouhých 3,76 l/100 km a emise CO2 magických 99g/km. S využitím lithium-iontových baterií v kombinaci se spalovacím motorem činí dojezd zhruba 690 km.
Na podrobnější informace si zřejmě budeme muset počkat až do Frankfurtu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.