Novinka 1,2 TSI už aj pod kapotou Audi A3

A3
A3, foto: Audi
Braňo Porubčan 29. srpna 2009 11:43
Sdílej:

Zastaralému benzínovému agregátu 1,6 MPI v koncernových modeloch už pomaly odzvonilo. Jeho moderný nástupca 1,2 TSI sa od nového roka nasťahuje už aj pod kapotu Audi A3.

Moderný maloobjemový benzínový motor 1,2 TSI sa od nového roka nasťahuje aj pod kapotu Audi A3. Po rokoch tak vystrieda základnú pohonnú jednotku 1,6 MPI, novinka bude k dispozícii so šesťstupňovou prevodovkou.

Benzínový agregát 1,2 TSI bude pod kapotou A3-ky dosahovať maximálny výkon 105 konských síl a krútiaci moment vrcholí na hodnote 175 Nm v rozmedzí 1500-3500 ot./min. Trojdverové Audi A3 s týmto motorom dosiahne stovku za 11,1 sekundy, päťdverovej verzii to bude trvať o 0,2 sekundy dlhšie. Maximálna rýchlosť má hodnotu 190 km/h, to všetko pri priemernej spotrebe 5,5 litra Naturalu na 100 kilometrov.

Audi A3 s motorom 1,2 TSI zavíta do predajní začiatkom budúceho roka.

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?

Testy aut
Mercedes-Benz GLB

Test ojetiny: Mercedes-Benz GLB 250 4MATIC – prémiový všeuměl o více než třetinu levněji

Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.