Stařičká Škoda Octavia Tour, která se vyrábí již třináctým rokem, se dostala do víru slev. Její cena klesla k magickému čtvrtmilionu.
Škoda Octavia Tour Trumf je oproti standardním ceníkovým sumám o velký kus výhodnější, její cena nyní začíná na 269 900 korunách, což je o sto dvacet tisíc méně než stojí v ceníku. S motorem 1,6 MPI lze objednat i kombík a to za cenu o dvacet tisíc vyšší, zde je úspora 155 tisíc korun.
Pro dieselomilce připravila automobilka osvědčený 1,9 TDI a to za cenu 299 tisíc u hatchbacku (- 150 000 oproti původním cenám) a kombík stojí opět o dvacet tisíc více, zde je úspora nevyšší - 185 tisíc korun.
Za zvýhodněný paket Tour plus se připlácí deset tisíc, obsahuje přitom manuální klimatizaci, centrál a elektrické nastavování zrcátek a předních skel.
I s tímto paketem ale autu chybí především boční airbagy za dvanáct tisíc korun, rezervní kolo (místo sady na opravu pneumatik) za 1200, rádio (+13 500), výškové nastavení sedadla řidiče (devět tisíc) nebo centrální zamykání s dálkovým ovládáním. Právě značně okleštěná výbava nakonec slušnou základní výbavu zabíjí.
Vždyť například mnohem modernější a taktéž v ČR vyráběný Hyundai i30 kombi s motorem o lehce vyšším výkonu nabídne za 300 tisíc korun (Octavia Tour Trumf Kombi 1,6 MPI s paketem Tour plus) výbavu Comfort, která obsahuje rádio s USB vstupem, šestici airbagů, mlhovky, automatickou klimatizaci, elektrické ovládání všech oken, dálkové centrální zamykání a další detaily.
Jinak řečeno, řekl bych, že Škoda by se měla snažit ještě o velký chlup více.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?