Katarská vláda koupí 10procentní podíl automobilky Porsche, což jí uvolní přístup k 17procentnímu podílu ve Volkswagenu, kterému patří také česká Škoda Auto. Uvedla to v pátek agentura Reuters.
Podle agentury Reuters se tak poprvé v historii této německé automobilové skupiny dostávají k majetkovému podílu cizinci.
Prodej podílu Porsche státu Katar je součástí snah o zvýšení kapitálu v těžce zadluženém výrobci luxusních sportovních automobilů.
Katar touto akvizicí přijímá i účast na syndikovaném úvěru, který automobilce Porsche poskytlo celkem 16 bankovních domů a jehož výše dosahuje 265 milionů eur.
Dalším krokem ve snaze zvýšit kapitál by mělo být vydání nových běžných i preferovaných akcií automobilky Porsche, což se podle agentury Reuters stane s největší pravděpodobností v první polovině roku 2011.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?