Katarská vláda koupí 10procentní podíl automobilky Porsche, což jí uvolní přístup k 17procentnímu podílu ve Volkswagenu, kterému patří také česká Škoda Auto. Uvedla to v pátek agentura Reuters.
Podle agentury Reuters se tak poprvé v historii této německé automobilové skupiny dostávají k majetkovému podílu cizinci.
Prodej podílu Porsche státu Katar je součástí snah o zvýšení kapitálu v těžce zadluženém výrobci luxusních sportovních automobilů.
Katar touto akvizicí přijímá i účast na syndikovaném úvěru, který automobilce Porsche poskytlo celkem 16 bankovních domů a jehož výše dosahuje 265 milionů eur.
Dalším krokem ve snaze zvýšit kapitál by mělo být vydání nových běžných i preferovaných akcií automobilky Porsche, což se podle agentury Reuters stane s největší pravděpodobností v první polovině roku 2011.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.