Společnost Volkswagen odkoupí balík 42 procent akcií ve společnosti Porsche AG, automobilové divizi koncernu Porsche SE. Informovaly o tom v noci na pátek agentury Reuters a Bloomberg.
Volkswagen za akcie zaplatí 3,3 miliardy eur a vytvoří tak podmínky pro plnou integraci Porsche do svého portfolia. V roce 2011 by pak značka Porsche měla být desátou automobilovou značkou koncernu, který vyrábí například vozy Audi, Bentley, Bugatti či Škoda.
"Porsche je pro naše portfolio jednoznačným obohacením," komentoval dohodu Martin Winterkorn, výkonný ředitel Volkswagenu. Provozní zisk Volkswagenu by se měl tímto obchodem zvýšit o 700 milionů eur ročně, dodal Winterkorn.
Posílená automobilka má ambice převzít pozici největšího světového výrobce automobilů po japonské Toyotě.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?