Společnost Volkswagen odkoupí balík 42 procent akcií ve společnosti Porsche AG, automobilové divizi koncernu Porsche SE. Informovaly o tom v noci na pátek agentury Reuters a Bloomberg.
Volkswagen za akcie zaplatí 3,3 miliardy eur a vytvoří tak podmínky pro plnou integraci Porsche do svého portfolia. V roce 2011 by pak značka Porsche měla být desátou automobilovou značkou koncernu, který vyrábí například vozy Audi, Bentley, Bugatti či Škoda.
"Porsche je pro naše portfolio jednoznačným obohacením," komentoval dohodu Martin Winterkorn, výkonný ředitel Volkswagenu. Provozní zisk Volkswagenu by se měl tímto obchodem zvýšit o 700 milionů eur ročně, dodal Winterkorn.
Posílená automobilka má ambice převzít pozici největšího světového výrobce automobilů po japonské Toyotě.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?