Společnost Volkswagen odkoupí balík 42 procent akcií ve společnosti Porsche AG, automobilové divizi koncernu Porsche SE. Informovaly o tom v noci na pátek agentury Reuters a Bloomberg.
Volkswagen za akcie zaplatí 3,3 miliardy eur a vytvoří tak podmínky pro plnou integraci Porsche do svého portfolia. V roce 2011 by pak značka Porsche měla být desátou automobilovou značkou koncernu, který vyrábí například vozy Audi, Bentley, Bugatti či Škoda.
"Porsche je pro naše portfolio jednoznačným obohacením," komentoval dohodu Martin Winterkorn, výkonný ředitel Volkswagenu. Provozní zisk Volkswagenu by se měl tímto obchodem zvýšit o 700 milionů eur ročně, dodal Winterkorn.
Posílená automobilka má ambice převzít pozici největšího světového výrobce automobilů po japonské Toyotě.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.