V letošním statistikách prodejů aut najdeme opravdové divy. Jedním z nich je obrovský propad prodejů malých škodovek, druhým poměrně velký nárůst prodejů velkých škodovek.
Poprvé od doby, kdy má (přirozeně v novodobé historii) Škoda dva a více modelů, kraluje prodejům ten větší. Ještě loni se v ČR prodalo v první polovně roku patnáct tisíc Fabií a jen deset tisíc Octavií, letos je vše naruby.
Zatímco Octavia dokázala své pozice udržet a dokonce zpevnit, své prodeje navýšila o 8,5 % na téměř jedenáct tisíc prodaných kusů, prodeje Fabie se velmi prudce propadly. Z loňských patnácti tisíc je jen devět, propad je o čtyřicet procent.
Otázkou je, co mohlo takovou situaci způsobit. Může jít o nervozitu méně příjmových skupin s ohledem na rozpoutanou ekonomickou recesi, část nakupujících také čeká, až vypukne očekávané šrotovné, na které už Octavia jen stěží dosáhne. Možné je i to, že se Fabia rychle okoukala, ale první dvě možnosti budou pravděpodobnější, protože podobný propad zažívají v tomto segmentu i jiné značky.
Ve statistikách najdeme v první desítce všechny škodovky. Šesté místo patří Roomsteru. U toho vidíme opět ohromný propad 44 %. Oproti tomu o jedno místo níže umístěnému Superbu nová generace velmi prospěla, oproti loňsku se prodalo jednou tolik vozů.
Ale pryč od Škody, i u jiných značek se děly divy.
Hned na třetím místě se umístil dosluhující Ford Fusion. I přes staří tohoto modelu narostly jeho prodeje o 40 %. Také pátý Renault Mégane se prodává dobře, s novou generací se prodeje vyhouply o 75 % oproti loňsku.
Největšího skokana najdeme na devátém místě. Je jím Hyundai i30, kterého se oproti loňsku prodalo hned o 116 % více.
Oproti tomu největší stálicí je Volkswagen Golf na osmé pozici. Jeho prodeje se změnily jen o pět vozů, tedy o zanedbatelných 0,3 %.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?