Zasedání dozorčích rad obou společností, Porsche i Volkswagenu, podpořila fúzi dvou významných společností, Porsche a Volkswagenu.
Porsche se tak stane desátou automobilkou koncernu Volkswagen. Ten aspiruje v blízké budoucnosti o titul největšího výrobce aut na světě, což mu dosti ulehčily potíže amerických koncernů, a převzetí Porsche bude jistě jedním z významných kroků.
Po včerejším odvolání dlouholetého šéfa Porsche, Wendelina Wiedekinga, již nic fúzi nebránilo.
Nedá se očekávat, že by se poměry v Porsche po fúzi příliš změnily. Firemní identita je to nejdůležitější, co Porsche má. Porsche navíc vlastnilo část akcií Volkswagenu už delší dobu, v poslední době se navíc snažilo mamutí koncern pohltit celý. To zlomilo Wiedekingovi krk.
Nicméně právě z jisté propojenosti už obě automobilky těžily a těží. Porsche vyvíjí hybridní Cayenne a tuto technologii jistě použije i Volkswagen. Naopak druhým směrem putují některé motory, například diesel pro Cayenne.
Spříznění obou automobilek má i historický podtext. Vždyť nejslavnějšího Volkswagena, brouka, navrhl právě Ferdinand Porsche a první model se značkou Porsche, 356, z brouka naopak vycházel.
Dozorčí rada Porsche se navíc vyslovila i pro investici z Kataru. Tamní investor chce koupit 17 % akcií Volkswagenu a pomoci tak oddlužit Porsche, které se při snahách o pohlcení mamutího koncernu velmi zadlužilo. Po ukončení fúze stoupne podíl Kataru ve Volkswagenu na 19 %.
Porsche je nyní ve vlastnictví dědiců Ferdinanda Porscheho, rodin Piëchů a Porschů.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.