Je to oficiální, Porsche je desátou značkou Volkswagenu

Marek Litzman, 24. července 2009, 11:59 Google+

Zasedání dozorčích rad obou společností, Porsche i Volkswagenu, podpořila fúzi dvou významných společností, Porsche a Volkswagenu.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
928

928 | foto: Porsche

Sdílejte článek

Porsche se tak stane desátou automobilkou koncernu Volkswagen. Ten aspiruje v blízké budoucnosti o titul největšího výrobce aut na světě, což mu dosti ulehčily potíže amerických koncernů, a převzetí Porsche bude jistě jedním z významných kroků.

Po včerejším odvolání dlouholetého šéfa Porsche, Wendelina Wiedekinga, již nic fúzi nebránilo.

Nedá se očekávat, že by se poměry v Porsche po fúzi příliš změnily. Firemní identita je to nejdůležitější, co Porsche má. Porsche navíc vlastnilo část akcií Volkswagenu už delší dobu, v poslední době se navíc snažilo mamutí koncern pohltit celý. To zlomilo Wiedekingovi krk.

Nicméně právě z jisté propojenosti už obě automobilky těžily a těží. Porsche vyvíjí hybridní Cayenne a tuto technologii jistě použije i Volkswagen. Naopak druhým směrem putují některé motory, například diesel pro Cayenne.

Spříznění obou automobilek má i historický podtext. Vždyť nejslavnějšího Volkswagena, brouka, navrhl právě Ferdinand Porsche a první model se značkou Porsche, 356, z brouka naopak vycházel.

Dozorčí rada Porsche se navíc vyslovila i pro investici z Kataru. Tamní investor chce koupit 17 % akcií Volkswagenu a pomoci tak oddlužit Porsche, které se při snahách o pohlcení mamutího koncernu velmi zadlužilo. Po ukončení fúze stoupne podíl Kataru ve Volkswagenu na 19 %.

Porsche je nyní ve vlastnictví dědiců Ferdinanda Porscheho, rodin Piëchů a Porschů.

Vytisknout

Diskuze: Je to oficiální, Porsche je desátou značkou Volkswagenu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Exeo ST

Seat Exeo ST získal titul "Firemné auto roka 2009"

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud