Zasedání dozorčích rad obou společností, Porsche i Volkswagenu, podpořila fúzi dvou významných společností, Porsche a Volkswagenu.
Porsche se tak stane desátou automobilkou koncernu Volkswagen. Ten aspiruje v blízké budoucnosti o titul největšího výrobce aut na světě, což mu dosti ulehčily potíže amerických koncernů, a převzetí Porsche bude jistě jedním z významných kroků.
Po včerejším odvolání dlouholetého šéfa Porsche, Wendelina Wiedekinga, již nic fúzi nebránilo.
Nedá se očekávat, že by se poměry v Porsche po fúzi příliš změnily. Firemní identita je to nejdůležitější, co Porsche má. Porsche navíc vlastnilo část akcií Volkswagenu už delší dobu, v poslední době se navíc snažilo mamutí koncern pohltit celý. To zlomilo Wiedekingovi krk.
Nicméně právě z jisté propojenosti už obě automobilky těžily a těží. Porsche vyvíjí hybridní Cayenne a tuto technologii jistě použije i Volkswagen. Naopak druhým směrem putují některé motory, například diesel pro Cayenne.
Spříznění obou automobilek má i historický podtext. Vždyť nejslavnějšího Volkswagena, brouka, navrhl právě Ferdinand Porsche a první model se značkou Porsche, 356, z brouka naopak vycházel.
Dozorčí rada Porsche se navíc vyslovila i pro investici z Kataru. Tamní investor chce koupit 17 % akcií Volkswagenu a pomoci tak oddlužit Porsche, které se při snahách o pohlcení mamutího koncernu velmi zadlužilo. Po ukončení fúze stoupne podíl Kataru ve Volkswagenu na 19 %.
Porsche je nyní ve vlastnictví dědiců Ferdinanda Porscheho, rodin Piëchů a Porschů.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?