Automobilka Opel sa rozhodla ukončiť výrobu športového roadstera s plátenou strechou, modelu GT. Ten bol v predaji od roku 2007, jeho výroba sa v júli po približne 5 500 predaných kusoch ukončí.
Nemecký Opel sa rozhodol ukončiť výrobu svojho športového roadstera s veľavravným názvom GT, pod kapotou ktorého trónil preplňovaný agregát 2,0T s maximálnym výkonom 264 koní. Od začiatku výroby v roku 2007 sa predalo vyše 5 500 kusov tohto športiaka.
Športový model GT mal byť akousi ozdobou portfólia automobilky Opel na európskych trhoch, čo sa mu do istej miery podarilo. Nie je tajomstvom, že „gétéčko“ je jedným zo súrodencov modelov Saturn Sky a Pontiac Solstice, ktoré sa predávali za „veľkou mlákou“ Manažéri automobilky však trochu nepochopiteľne rozhodli, že Opel GT sa do Veľkej Británie nebude dovážať, verzie s pravostranným riadením sa nevyrábali. Výroba modelu Opel GT sa ukončí už koncom júla.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.