Indický mikrovůz, Tata Nano, úspěšně absolvoval evropské nárazové testy a to ke všemu s docela slušným výsledkem.
Během novinářské prezentace byl do deformovatelné překážky, přesně podle evropských regulí, tedy se čtyřicetiprocentním přesahem a 56kilometrovou rychlostí, poslán vůz Tata Nano.
Kdo by čekal propadák, bude se mýlit, maličká Tata totiž bez větších potíží splnila evropské podmínky.
A co je možná ještě zajímavější, náraz by podle metodiky EuroNCAP byl ohodnocen čtyřmi hvězdičkami.
Na druhou stranu, za vším hledejme metodiku zkoušení. Tata Nano je velmi lehkým vozem a jako takový musí při nárazu pohltit mnohem menší energii než u většího vozu. Při srážce s jiným vozem by vše asi dopadlo úplně jinak, zvláště když většina dnes vyráběných aut váží téměř dvojnásobek (hmotnost Taty Nano je 580 kg)
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?