Do premiéry nového a velmi očekávaného Jaguaru XJ zbývají už jen dny. Odhalí se 9. července. Technici nyní potvrdili několik detailů ohledně novinky.
Současná generace je tvořena lehoučkým hliníkovým skeletem, díky tomu je v kategorii luxusních vozů jedním z nejlehčích vozů.
Nová generace Jaguaru použije pro základní samonosný rám ten samý materiál, jen díky inovacím bude ještě lehčí. Automobilka aspiruje na titul nejlehčího a zároveň nejúspornějšího vozu ve třídě.
Známe také některé podrobnosti ohledně motorů. Automobilka slíbila nasazení dvakrát přeplňovaného třílitrového dieselu o výkonu 272 koní. jde o špičku nejen v koncernu.
Jistý je také kompresorem přeplňovaný osmiválec o výkonu 510 koní. Ten s lehkým vozem již jistě zahýbe.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?