Jedna z největších automobilek na světě, Volkswagen, údajně zvažuje převzetí podílu v automobilce Suzuki. Má zájem o know-how ohledně stavby malých vozů i o nové trhy.
Podle německého Manager Magazin uvažuje Volkswagen o tom, že by v automobilce Suzuki koupil podíl kolem 10%.
Partnerství by bylo strategické. Suzuki má slušné zkušenosti s tvorbou malých vozů a mohl by Volkswagenu dodat něco ze svých zkušeností, především je však velmi významným prodejcem v Japonsku.
Právě na asijské trhy Volkswagen zatím příliš neprorazil. V těchto zemích jsou populární maličké vozy s motory o objemu jen málo přes půl litru, které Volkswagen zkrátka nemá. Ale má je Suzuki.
Jak tomu tak bývá, podrobnosti bychom se mohli dozvědět během několika dnů.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?