Americký General Motors hodlá, zdá se, svou německou ex-dceru, automobilku Opel, vrátit do „lůna rodiny“ poté, co projde úspěšnou obnovou ve skupině Magna.
S odvoláním na dobře informovaný zdroj deník píše, že souhlas k prodeji Oplu americký automobilový gigant údajně podmínil možností zpětného odkupu akcií německé společnosti.
Odborníci, které FAZ oslovil, se domnívají, že taková varianta „činí obchod pro Magnu mnohem méně atraktivním, když jednoho krásného dne může General Motors odnést ovoce úspěšné sanace nyní vážně ohrožené společnosti“.
Rakousko-kanadská skupina již podle stejného zdroje deníku oznámila, že „při existenci takové opce je koupě absolutně nemožná“. Nicméně, jak uvádí FAZ, v současné krizové situaci General Motors „podobné dříve dohodnuté podmínky budou těžko nepřekonatelnou překážkou“.
Deník připomíná, že kromě Magny, kterou vybrala spolková vláda spolu s americkými partnery z několika uchazečů o německou firmu, jsou i další zájemci o koupi populární značky – čínská automobilka BAIC, italský Fiat a bruselská firma RHJ International.
Magna a General Motors se už v zásadě na koupi Oplu dohodly a nyní dolaďují detaily transakce. Spolu s ruskou Sberbank je rakousko-kanadská skupina připravena koupit 55procentní podíl Oplu.
Podle deníku zahrnuje dohoda závazek investorů vyrobit v Oplu v roce 2011 ekologický model s elektromotorem Ampera.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.