Volkswagen se svým motorem 1,4 TSI obsadil první příčku v mezinárodní anketě Motor roku 2009. Těsně porazil podobný motor od BMW.
O titul nejlepšího motoru vůbec se utkali vítězové všech kategorií. Třílitrový šestiválec jen těsně padl pod přílivem bodů určených pro čtyřválcový motor od Volkswagenu.
Za povšimnutí určitě stojí i to, že dvakrát přeplňovaný čtyřválec porazil v kategorii zeleného motoru i všechny hybridy.
Vítěze vyhlašuje 65 motoristických novinářů ze 32 zemí celého světa.
Nejlepší nový motor - Porsche 3,8 385 koní, plochý šestiválecNejlepší výkonný motor - Mercedes-AMG 6,2 V8Nejlepší zelený motor - VW 1,4 TSI, dvakrát přeplňovaný čtyřválecPod 1 litr - Toyota 1, 0, řadový tříválec1,0 - 1,4 - VW 1,4 TSI, dvakrát přeplňovaný čtyřválec1,4 - 1,8 - BMW-PSA 1,6 turbo1,8 - 2,0 - Audi 2,0 TFSI, přeplňovaný řadový čtyřválec2,0 - 2,5 - Mercedes-Benz Diesel 2,1 BlueEfficiency2,5 - 3,9 - BMW 3,0 DI Twin Turbo3,0 - 4,0 - BMW 4,0 V8Nad 4,0 - Mercedes-AMG 6,2 V8
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?