Stát Katar s velkou pravděpodobností koupí čtvrtinový podíl v automobilce Porsche. Ta vlastní více než polovinu Volkswagenu.
Informaci o finišujícím jednání přinesl list Frankfurter Allgemeine Sonntagszeitung. O zahájení jednání jsme již informovali.
Porsche se při snaze o převzetí koncernu Volkswagen silně zadlužilo a asi i proto hledá strategického partnera. Tím by se mohl stát právě Katar, jak informovala sama automobilka. Víc podrobností ale odmítá sdělit.
Hodnota automobilky Porsche nyní činí asi 8,2 miliard eur, za čtvrtinový podíl by tak musel Katar zaplatit kolem dvou miliard euro.
Poměrně malá automobilka v nedávné době převzala velkou část koncernu Volkswagen. Katar údajně má zájem i o část tohoto koncernu, který se řadí k největším na světě.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?