Katarští šejci usilují o převzetí minimálně čtvrtinového podílu výrobce německých sportovních automobilů Porsche. Jak uvedla v neděli agentura Reuters, rozhodnout by se mohli ještě tento měsíc.
Informaci Porsche sice potvrdila, ale podrobnosti celé transakce odmítli sdělit. Podle německého časopisu Spiegel podporuje dohodu s Katarem většina členů rodin Porschů a Piëchů, které automobilku Porsche kontrolují. Rodiny vlastní všechny kmenové akcie podniku a doposud nedovolily, aby část těchto akcií získal někdo zvnějšku.
Tržní hodnota automobilky Porsche činí 8,2 miliardy eur. Hodnota čtvrtinového podílu tak přesahuje dvě miliardy eur.
Porsche má pověst výrobce špičkových sportovních vozidel, které jsou navzdory svému vysokému výkonu spolehlivé a poddajné pro denní užití, a také vysoké výrobní kvality a životnosti. Současná modelová řada Porsche zahrnuje vozy od roadsteru (Boxster) po superauto (Carrera GT). Nejslavnějším modelem je bezpochyby Porsche 911.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?