Katarští šejci usilují o převzetí minimálně čtvrtinového podílu výrobce německých sportovních automobilů Porsche. Jak uvedla v neděli agentura Reuters, rozhodnout by se mohli ještě tento měsíc.
Informaci Porsche sice potvrdila, ale podrobnosti celé transakce odmítli sdělit. Podle německého časopisu Spiegel podporuje dohodu s Katarem většina členů rodin Porschů a Piëchů, které automobilku Porsche kontrolují. Rodiny vlastní všechny kmenové akcie podniku a doposud nedovolily, aby část těchto akcií získal někdo zvnějšku.
Tržní hodnota automobilky Porsche činí 8,2 miliardy eur. Hodnota čtvrtinového podílu tak přesahuje dvě miliardy eur.
Porsche má pověst výrobce špičkových sportovních vozidel, které jsou navzdory svému vysokému výkonu spolehlivé a poddajné pro denní užití, a také vysoké výrobní kvality a životnosti. Současná modelová řada Porsche zahrnuje vozy od roadsteru (Boxster) po superauto (Carrera GT). Nejslavnějším modelem je bezpochyby Porsche 911.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.