Německá spolková vláda ústy ministra financí oznámila, že vyjednávání mezi koncernem General Motors a společností Magna International o převzetí Opelu byla úspěšná. Včera uzavřely rámcovou dohodu.
Nový vlastník získá v automobilce celkem 55 procentní podíl, přičemž vlastní Magna získá 20 procent. Zbylých 35 procent odkoupí banka Sberbank, která je obchodním partnerem Magny. Díky tomu získají dohromady rozhodující majoritní podíl. 35 procent si prozatím ponechá i General Motors a zbytek budou moci získat zaměstnanci Opelu.
Strategické plány Magny jsou poměrně velkolepé. S Opelem hodlá prorazit hlavně na ruský trh a navázat spolupráci se zdejší automobilkou Gaz. Celkem chce ve východní Evropě a v Rusku prodat milion vozů ročně.
Německá vláda poskytne společnosti Magna na záchranu Opelu překlenovací úvěr ve výši 1,5 miliardy eur. Detaily smlouvy by měly být doladěny během několika týdnů.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.