Ruská automoblika GAZ uvedla, že nechce získat podíl v automobilce Opel, který by mohla získat, pokud se svou nabídkou převzetí uspěje kanadský výrobce autodílů Magna.
Magna usiluje o Opel, který dosud patří problémovému americkému gigantu General Motors, spolu s GAZem a největší ruskou bankou Sberbank. Magna v pátek oznámila, že podle jejího návrhu, by měla v Opelu získat 20 procent. Ruští partneři Magny by získali podíl 35 procent. Stejně velký podíl by zůstal General Motors a 10 procent by měli získat zaměstnanci firmy.
"Nežádáme v Opelu podíl, naší rolí je být technologickým partnerem," řekla náměstkyně GAZu Jelena Matvejeva. Na otázku, zda by pětatřicetiprocentní podíl získala Sberbank nechtěla náměstkyně odpovědět.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?