Pokud společnost Magna International převezme od General Motors automobilku Opel, hodlá zrušit deset tisíc pracovních míst. Informovala o tom v pátek agentura Reuters.
Z deseti tisíc míst zrušených kvůli restrukturalizaci podniku by přitom čtvrtina měla být zrušena v Německu. I přes masivní propouštění je však plán Magny pro zaměstnance přijatelnější, než plán Fiatu. Ten by totiž v případě převzetí kontroly nad automobilkou propustil až 12 tisíc zaměstnanců.
Plán Magny se však nezamlouvá německému státu Severní Porýní-Vestfálsko, jehož ministerský předseda Juergen Ruettgers doufá, že "Magna plánované zásahy do personálních otázek přehodnotí."
O automobilku Opel, která je součástí koncernu General Motors, mají zájem tři investoři. Jde o kanadsko-rakouskou společnost Magna, holdingovou společnost RHJ International a italskou automobilku Fiat.
Společnost General Motors dostala od americké vlády podmínku, že musí do 1. června představit plán restrukturalizace svého ztrátového podniku, jinak bude muset vyhlásit bankrot. Vyhlášení bankrotu by následně znamenalo pro prodej Opelu velký problém. Jedním z bodů restrukturalizace General Motors je prodej jeho evropských aktivit. Americká automobilka kromě Opelu v Evropě ještě vlastní Vauxhallem a Saab. General Motors si však chce v evropských podnicích udržet alespoň minoritní podíl.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?