Už koncem tohoto roku bychom se od korejské automobilky Kia měli dočkat představení zbrusu nové automatické převodovky se šesti stupni. Podle zástupců firmy uspoří až 10 % pohonných hmot.
Nový automat je vyvíjen ve spolupráci s mateřskou automobilkou Hyundai a bude určen převážně pro větší vozy s pohonem předních či všech čtyř kol. Oproti současné pětistupňové převodovce by měla být hlavním tahákem až o 10 procent nižší spotřeba paliva, o 14 procent lepší zrychlení z 0 na 100 km/h a až o čtvrtinu lepší pružnost z 60 na 100 km/h. V porovnání se starším bratříčkem obsahuje také méně pohyblivých částí, což by se mělo pozitivně projevit především na spolehlivosti a životnosti.
První vůz s novou převodovkou vyjede už počátkem příštího roku, přičemž podle zatím dostupných informací by se mělo jednat o novou generaci modelu Sorento. Další přijde na řadu velké MPV Carnival. U mateřského Hyundaie pak dostane nový automat nejprve nástupce modelu Sonata – model i40 a později se objeví i v oblíbeném SUV Santa Fe.
Foto: ilustrační
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?