Nový automat je vyvíjen ve spolupráci s mateřskou automobilkou Hyundai a bude určen převážně pro větší vozy s pohonem předních či všech čtyř kol. Oproti současné pětistupňové převodovce by měla být hlavním tahákem až o 10 procent nižší spotřeba paliva, o 14 procent lepší zrychlení z 0 na 100 km/h a až o čtvrtinu lepší pružnost z 60 na 100 km/h. V porovnání se starším bratříčkem obsahuje také méně pohyblivých částí, což by se mělo pozitivně projevit především na spolehlivosti a životnosti.
První vůz s novou převodovkou vyjede už počátkem příštího roku, přičemž podle zatím dostupných informací by se mělo jednat o novou generaci modelu Sorento. Další přijde na řadu velké MPV Carnival. U mateřského Hyundaie pak dostane nový automat nejprve nástupce modelu Sonata – model i40 a později se objeví i v oblíbeném SUV Santa Fe.
Foto: ilustrační