Ruská automobilka GAZ potvrdila svůj zájem o značku Opel. Je tak další v řadě zájemců o známou německou automobilku. Rozhodne se do konce měsíce.
Rozhodně není prvním kdo svůj záměr potvrdil. Zatím se spekuluje o některých čínských a indických automobilkách, svůj zájem ale přímo potvrdila především automobilka Fiat, která je horkým kandidátem, ale některé skupiny proti tomuto spojení protestují.
Zajem má taky kanadsko-rakouská karosárna Magna. ta by si ovšem nekoupila rozhodující podíl v automobilce, nýbrž jen přibližně 20%.
Do hry není vstupuje i GAZ, známý to ruský výrobce. Má zájem o třicetiprocentní balík akcií.
General Motors, vlastník Opelu, by s největší pravděpodobností chtěl prodat většinový podíl a to jednomu zájemci, což nahrává Fiatu. Na druhou stranu v Německu jsou mnohem více nakloněni ke spolupráci s Magnou.
Rozhodnutí o prodeji by mělo padnout do konce tohoto měsíce.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?