Ruská automobilka GAZ potvrdila svůj zájem o značku Opel. Je tak další v řadě zájemců o známou německou automobilku. Rozhodne se do konce měsíce.
Rozhodně není prvním kdo svůj záměr potvrdil. Zatím se spekuluje o některých čínských a indických automobilkách, svůj zájem ale přímo potvrdila především automobilka Fiat, která je horkým kandidátem, ale některé skupiny proti tomuto spojení protestují.
Zajem má taky kanadsko-rakouská karosárna Magna. ta by si ovšem nekoupila rozhodující podíl v automobilce, nýbrž jen přibližně 20%.
Do hry není vstupuje i GAZ, známý to ruský výrobce. Má zájem o třicetiprocentní balík akcií.
General Motors, vlastník Opelu, by s největší pravděpodobností chtěl prodat většinový podíl a to jednomu zájemci, což nahrává Fiatu. Na druhou stranu v Německu jsou mnohem více nakloněni ke spolupráci s Magnou.
Rozhodnutí o prodeji by mělo padnout do konce tohoto měsíce.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?