Kanadský výrobce automobilových dílů Magna požádal ruskou automobilku GAZ, aby učinila nabídku na podíl v Opelu, který vlastní zadlužená americká automobilka General Motors. Podle nedělních informací agentury Reuters to oznámil ruský premiér Vladimír Putin.
„Kanadsko-rakouská společnost Magna požádala ruské finanční instituce a firmu GAZ o učinění nabídky Opelu,“ prohlásil Putin podle překladu rozhovoru v japonských médiích, který má k dispozici ruská vláda.
„Tyto otázky jsou komerčního charakteru. Všechno se musí důkladně propočítat,“ prohlásil Putin a zdůraznil, že ruská vláda pečlivě sleduje, co se děje. Německá média totiž publikovala spekulaci, že pokud Magna do Opelu bude investovat, tak za pomoci GAZu a ruské státní banky Sberbank.
GAZ a jeho majitel Oleg Děripaska v minulosti několikrát popřeli, že by o Opel měli zájem, a Sberbank také nabídku učinit nechce.
General Motors, který je kvůli krizi ve vážných finančních problémech, plánuje Opel prodat. Jako možní kupci se objevila jak Magna, tak italská automobilka Fiat.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?