Kanadský výrobce automobilových dílů Magna požádal ruskou automobilku GAZ, aby učinila nabídku na podíl v Opelu, který vlastní zadlužená americká automobilka General Motors. Podle nedělních informací agentury Reuters to oznámil ruský premiér Vladimír Putin.
„Kanadsko-rakouská společnost Magna požádala ruské finanční instituce a firmu GAZ o učinění nabídky Opelu,“ prohlásil Putin podle překladu rozhovoru v japonských médiích, který má k dispozici ruská vláda.
„Tyto otázky jsou komerčního charakteru. Všechno se musí důkladně propočítat,“ prohlásil Putin a zdůraznil, že ruská vláda pečlivě sleduje, co se děje. Německá média totiž publikovala spekulaci, že pokud Magna do Opelu bude investovat, tak za pomoci GAZu a ruské státní banky Sberbank.
GAZ a jeho majitel Oleg Děripaska v minulosti několikrát popřeli, že by o Opel měli zájem, a Sberbank také nabídku učinit nechce.
General Motors, který je kvůli krizi ve vážných finančních problémech, plánuje Opel prodat. Jako možní kupci se objevila jak Magna, tak italská automobilka Fiat.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.