Nastal čas spojit Fiat a Opel, prohlašuje šéf italské automobilky

Fiat
Fiat, foto: Fiat Group
AutoRoad.cz , mediafax 9. května 2009 19:11
Sdílej:

Nyní je správná doba na vytvoření velkého evropského výrobce automobilů, který by spojil Fiat s evropskými filiálkami americké společnosti General Motors, včetně německého Opelu. Prohlásil to Sergio Marchionne, ředitel Fiatu, kterého v sobotu cituje agentura Reuters.

Marchionne řekl, že hospodářským problémům bude snazší čelit vytvořením této skupiny.

„Je to velký Evropský úkol,“ řekl o plánovaném automobilovém impériu pod vedením Fiatu v Evropě. Kromě Opelu by mělo zahrnovat Vauxhall a Saab.

Odbory Opelu se však obávají propuštění po převzetí Fiatem.

„Pokud dokážeme zvládnout sloučení, tak Evropě nabídneme řešení,“ prohlásil ředitel automobilky na adresu odborářů.

Témata:
Stalo se
Testy aut
Hyundai Inster

Hyundai Inster - nejlepší elektromobil do města?

Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?

Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.