Porsche Automobil Holding SE a Volkswagen vytvoří společný koncern a vytvoří tak skupinu, která zahrne 10 značek automobilů pod jednou střechou.
"V konečné struktuře budou všechny značky automobilů, které tato fúze spojí pod jednu střechu, na sobě nezávislé," uvedla společnost Porsche ve svém prohlášení. Podrobnosti nové struktury budou vypracovány během čtyř týdnů. Výrobce sportovních vozů Porsche, tak vytvořením společného podniku upustil od původního plánu pohltit největší evropský automobilový koncern Volkswagen.
Plán Porsche na převzetí Volkswagenu se nepovedl zejména kvůli nedostatku kapitálu na úvěrovém trhu. Porsche, který již v lednu 2009 vlastnil 51 procent akcií Volkswagenu, se kvůli nedostatku financí nepodařilo získat rozhodující 75procentní balík akcií Volkswagenu, a vytvoří proto s německým výrobcem aut "pouze" společný koncern.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?