Porsche Automobil Holding SE a Volkswagen vytvoří společný koncern a vytvoří tak skupinu, která zahrne 10 značek automobilů pod jednou střechou.
"V konečné struktuře budou všechny značky automobilů, které tato fúze spojí pod jednu střechu, na sobě nezávislé," uvedla společnost Porsche ve svém prohlášení. Podrobnosti nové struktury budou vypracovány během čtyř týdnů. Výrobce sportovních vozů Porsche, tak vytvořením společného podniku upustil od původního plánu pohltit největší evropský automobilový koncern Volkswagen.
Plán Porsche na převzetí Volkswagenu se nepovedl zejména kvůli nedostatku kapitálu na úvěrovém trhu. Porsche, který již v lednu 2009 vlastnil 51 procent akcií Volkswagenu, se kvůli nedostatku financí nepodařilo získat rozhodující 75procentní balík akcií Volkswagenu, a vytvoří proto s německým výrobcem aut "pouze" společný koncern.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.