Plán italské automobilky Fiat na ovládnutí problémové německé divize General Motors, Opel, bude mít podle úterní zprávy agentury Bloomberg zřejmě větší šanci, než konkurenční nabídka výrobce autodílů, společnosti Magna International. Plán Fiatu je prý mnohem pokročilejší.
Plán na převzetí Opelu předal Fiat německé vládě v pondělí. V návrhu slibuje zachování značky Opel a tří ze čtyř firemních továren v zemi. Návrh je "mnohem detailnější, než co jsme dosud obdrželi od Magny," prohlásil Felix Probsts, mluvčí německého ministra hospodářství Karla-Theodora zu Guttenberga, který v pondělí označil plán Fiatu za "zajímavý".
"Fiat má definitivně navrch," řekl ministr hospodářství spolkové země Durynsko Jürgen Reinholz, který se účastnil jednání. V jeho zemi Opel zaměstnává 1900 z 25 tisíc svých zaměstnanců v Německu. V továrně v Eisenachu firma montuje model Corsa. "Svou nabídku podali rychleji. Magna bude ještě muset dodělat několik věcí, aby ten náskok smazala," dodal.
Detroitská automobilka General Motors (GM), která přežívá díky úvěrům americké vlády, se snaží dokončit reorganizaci, aby se tak vyhnula potenciálnímu bankrotu, který jí hrozí 1. června. Magna, která má sídlo v kanadské provincii Ontario, svou nabídku podala s OAO Sberbank a OAO GAZ. Sberbank je největším ruským poskytovatelem úvěrů a Gaz je druhý největší ruský výrobce automobilů, který kontroluje miliardář Oleg Děripaska.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?