Plán italské automobilky Fiat na ovládnutí problémové německé divize General Motors, Opel, bude mít podle úterní zprávy agentury Bloomberg zřejmě větší šanci, než konkurenční nabídka výrobce autodílů, společnosti Magna International. Plán Fiatu je prý mnohem pokročilejší.
Plán na převzetí Opelu předal Fiat německé vládě v pondělí. V návrhu slibuje zachování značky Opel a tří ze čtyř firemních továren v zemi. Návrh je "mnohem detailnější, než co jsme dosud obdrželi od Magny," prohlásil Felix Probsts, mluvčí německého ministra hospodářství Karla-Theodora zu Guttenberga, který v pondělí označil plán Fiatu za "zajímavý".
"Fiat má definitivně navrch," řekl ministr hospodářství spolkové země Durynsko Jürgen Reinholz, který se účastnil jednání. V jeho zemi Opel zaměstnává 1900 z 25 tisíc svých zaměstnanců v Německu. V továrně v Eisenachu firma montuje model Corsa. "Svou nabídku podali rychleji. Magna bude ještě muset dodělat několik věcí, aby ten náskok smazala," dodal.
Detroitská automobilka General Motors (GM), která přežívá díky úvěrům americké vlády, se snaží dokončit reorganizaci, aby se tak vyhnula potenciálnímu bankrotu, který jí hrozí 1. června. Magna, která má sídlo v kanadské provincii Ontario, svou nabídku podala s OAO Sberbank a OAO GAZ. Sberbank je největším ruským poskytovatelem úvěrů a Gaz je druhý největší ruský výrobce automobilů, který kontroluje miliardář Oleg Děripaska.
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.