Plán italské automobilky Fiat na ovládnutí problémové německé divize General Motors, Opel, bude mít podle úterní zprávy agentury Bloomberg zřejmě větší šanci, než konkurenční nabídka výrobce autodílů, společnosti Magna International. Plán Fiatu je prý mnohem pokročilejší.
Plán na převzetí Opelu předal Fiat německé vládě v pondělí. V návrhu slibuje zachování značky Opel a tří ze čtyř firemních továren v zemi. Návrh je "mnohem detailnější, než co jsme dosud obdrželi od Magny," prohlásil Felix Probsts, mluvčí německého ministra hospodářství Karla-Theodora zu Guttenberga, který v pondělí označil plán Fiatu za "zajímavý".
"Fiat má definitivně navrch," řekl ministr hospodářství spolkové země Durynsko Jürgen Reinholz, který se účastnil jednání. V jeho zemi Opel zaměstnává 1900 z 25 tisíc svých zaměstnanců v Německu. V továrně v Eisenachu firma montuje model Corsa. "Svou nabídku podali rychleji. Magna bude ještě muset dodělat několik věcí, aby ten náskok smazala," dodal.
Detroitská automobilka General Motors (GM), která přežívá díky úvěrům americké vlády, se snaží dokončit reorganizaci, aby se tak vyhnula potenciálnímu bankrotu, který jí hrozí 1. června. Magna, která má sídlo v kanadské provincii Ontario, svou nabídku podala s OAO Sberbank a OAO GAZ. Sberbank je největším ruským poskytovatelem úvěrů a Gaz je druhý největší ruský výrobce automobilů, který kontroluje miliardář Oleg Děripaska.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?