Jednání mezi rodinami vlastnícími Porsche a Volkswagen (VW) o možném prodeji stejnojmenné luxusní automobilové značky koncernu VW nabírá na obrátkách i dramatičnosti.
Uvedl to v pondělí server Deutche Welle s odvoláním na Financial Times Deutschland. Podle listu jednání připomíná mýdlovou operu, ale i když by pro televizní vysílání mohlo být zajímavé, z hlediska budoucnosti této německé automobilky tak dobré rozhodně není.
Volkswagen a Porche odmítly jednání jakkoliv komentovat. Rodiny vlastníků, které se setkaly již minulý týden, žádné dohody nedosáhly. Podle některých informací by se měly znovu sejít ve středu v rakouském Salzburgu.
Rodina Porche se dosud dohodla s rodinou Piechů pouze o tom, že něco by mělo být učiněno, aby byla luxusní automobilová značka zachráněna. Někteří členové rodin přitom navrhují, aby Porsche koupil Volskwagen. Takovou možnost však o víkendu v německých médiích odmítl Wolfgang Porsche. Ferdinand Piech, další možný následník trůnu v automobilce Porsche, ale podle některých informací navrhuje prodej automobilky Volkswagenu za 11 miliard eur.
Německý list Süddeutsche Zeitung uvedl, že šéf Porsche Wendelin Wiedeking tlačí na řešení střední cestou. Místo toho, aby jedna společnost kupovala druhou, Wiedeking prý chce, aby obě společnosti fúzovaly, což by jim umožnilo získat další kapitál.
Porsche přitom v minulosti samo chtělo převzít Volkswagen. V současné době již vlastní 51 procent VW, podle analytiků ale devítimiliardový eurový dluh, který Porsche vznikl při nákupu akcií Volkswagenu, zabraňuje rodině Porsche zvýšit celkový podíl ve Volkswagenu na 75 procent.
Minulý týden Volkswagen prohlásil, že nedosáhl žádné dohody s Porsche co se týká rozšíření spolupráce mezi oběma společnostmi.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?