Jednání mezi rodinami vlastnícími Porsche a Volkswagen (VW) o možném prodeji stejnojmenné luxusní automobilové značky koncernu VW nabírá na obrátkách i dramatičnosti.
Uvedl to v pondělí server Deutche Welle s odvoláním na Financial Times Deutschland. Podle listu jednání připomíná mýdlovou operu, ale i když by pro televizní vysílání mohlo být zajímavé, z hlediska budoucnosti této německé automobilky tak dobré rozhodně není.
Volkswagen a Porche odmítly jednání jakkoliv komentovat. Rodiny vlastníků, které se setkaly již minulý týden, žádné dohody nedosáhly. Podle některých informací by se měly znovu sejít ve středu v rakouském Salzburgu.
Rodina Porche se dosud dohodla s rodinou Piechů pouze o tom, že něco by mělo být učiněno, aby byla luxusní automobilová značka zachráněna. Někteří členové rodin přitom navrhují, aby Porsche koupil Volskwagen. Takovou možnost však o víkendu v německých médiích odmítl Wolfgang Porsche. Ferdinand Piech, další možný následník trůnu v automobilce Porsche, ale podle některých informací navrhuje prodej automobilky Volkswagenu za 11 miliard eur.
Německý list Süddeutsche Zeitung uvedl, že šéf Porsche Wendelin Wiedeking tlačí na řešení střední cestou. Místo toho, aby jedna společnost kupovala druhou, Wiedeking prý chce, aby obě společnosti fúzovaly, což by jim umožnilo získat další kapitál.
Porsche přitom v minulosti samo chtělo převzít Volkswagen. V současné době již vlastní 51 procent VW, podle analytiků ale devítimiliardový eurový dluh, který Porsche vznikl při nákupu akcií Volkswagenu, zabraňuje rodině Porsche zvýšit celkový podíl ve Volkswagenu na 75 procent.
Minulý týden Volkswagen prohlásil, že nedosáhl žádné dohody s Porsche co se týká rozšíření spolupráce mezi oběma společnostmi.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.