Největší indická automobilka Tata Motors získala z objednávek nejlacinějšího vozu na světě, modelu Nano, již 500 milionů dolarů (asi 9,9 miliardy korun).
Penězi, které automobilka z objednávek na Nano obdržela, chce firma pokrýt alespoň část překlenovacího úvěru, který si vzala na koupi značek Jaguar a Land Rover.
Automobilka získala v období od 9. do 25. dubna celkem 610 000 objednávek modelu Nano, 203 000 klientů pak zaplatilo za automobil okamžitě plnou sumu. Model Nano stojí 112 735 rupií (asi 45 000 Kč), motoristé musí v rámci objednávky zaplatit minimálně deposit. Ten činí 95 000 rupií.
Nové městské auto má dorazit prvním místním zákazníkům v červenci. Do Evropy by pak mělo zamířit na přelomu let 2010 a 2011, a to v modifikované verzi splňující emisní i bezpečnostní standardy Evropské unie.
Automobilka Tata v pondělí zveřejnila prodejní čísla za duben. Poptávka po jejích osobních vozech klesla meziročně o 1 433 vozů. Prodeje užitkových vozů pak automobilce klesly o 40 procent na 2 208 kusů.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?