Největší indická automobilka Tata Motors získala z objednávek nejlacinějšího vozu na světě, modelu Nano, již 500 milionů dolarů (asi 9,9 miliardy korun).
Penězi, které automobilka z objednávek na Nano obdržela, chce firma pokrýt alespoň část překlenovacího úvěru, který si vzala na koupi značek Jaguar a Land Rover.
Automobilka získala v období od 9. do 25. dubna celkem 610 000 objednávek modelu Nano, 203 000 klientů pak zaplatilo za automobil okamžitě plnou sumu. Model Nano stojí 112 735 rupií (asi 45 000 Kč), motoristé musí v rámci objednávky zaplatit minimálně deposit. Ten činí 95 000 rupií.
Nové městské auto má dorazit prvním místním zákazníkům v červenci. Do Evropy by pak mělo zamířit na přelomu let 2010 a 2011, a to v modifikované verzi splňující emisní i bezpečnostní standardy Evropské unie.
Automobilka Tata v pondělí zveřejnila prodejní čísla za duben. Poptávka po jejích osobních vozech klesla meziročně o 1 433 vozů. Prodeje užitkových vozů pak automobilce klesly o 40 procent na 2 208 kusů.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?